به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چگونه زمین می تواند در یک دوره دیگر ترامپ دوام بیاورد؟

پایگاه خبری فولاد ایران- خوشبختانه، اقدامات گرمایش جهانی در حال حاضر قوی تر از اولین باری است که رئیس جمهور سابق ایالات متحده به آنها حمله کرد.
به گزارش 
فولاد ایران، دومین ریاست جمهوری دونالد ترامپ یک کابوس برای آب و هوا خواهد بود. اما همانطور که سیستم ایمنی بدن شما پس از قرار گرفتن در معرض ویروس، دفاعی ایجاد می‌کند، تلاش‌ها برای مبارزه با گرمایش جهانی در حال حاضر قوی‌تر از اولین باری است که ترامپ به آنها حمله کرد. اما او هنوز هم می تواند از کاخ سفید آسیب قابل توجهی وارد کند.
ترامپ در اولین دوره ریاست جمهوری خود، ایالات متحده را از توافقنامه آب و هوایی پاریس در سال 2015 خارج کرد، مقررات زیست محیطی را لغو کرد، حفاری نفت و گاز و غیره را آغاز کرد.
پرزیدنت جو بایدن از طرفداران محیط زیست به دلیل تایید پروژه Willow در آلاسکا و نظارت بر افزایش صادرات گاز طبیعی مایع انتقاد کرده است. او همچنین سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی را در انتقال انرژی سبز انجام داده است، که از لایحه زیرساختی 1 تریلیون دلاری دو حزبی و قانون کاهش تورم 370 میلیارد دلاری در هزینه‌های آب و هوایی شروع شده است. او اکتشاف نفت را در بیابان آلاسکا محدود کرده و پایانه‌های جدید صادرات LNG را مسدود کرده است. در مجموع، او از زمان جیمی کارتر، آب و هوا را بیشتر از هر سلف دیگری جدی گرفته است.
ترامپ می تواند به سرعت و با ذوق، بسیاری از این پیشرفت ها را از بین ببرد. در اینجا بررسی برخی از نقاط قوت و ضعفی است که جنبش آب و هوا برای دور دوم ریاست جمهوری ترامپ به ارمغان می آورد.
ترامپ می تواند در اولین روز بازگشت خود به دفتر بیضی شکل، اقدامات آب و هوایی بایدن، از جمله پیوستن مجدد به توافق پاریس و دستور به دولت فدرال برای کربن زدایی تا سال 2050 را با یک امضاء خنثی کند. خود بایدن 11 مورد از دستورات مربوط به آب و هوای ترامپ را در روز اول ریاست خود لغو کرد.
قانون کاهش تورم
خنثی کردن IRA دشوارتر خواهد بود، اما ترامپ می‌تواند با تغییر مقررات خدمات درآمد داخلی برای دشوارتر کردن دسترسی به مزایای مالیاتی، IRA را مهار کند. ترامپ که حزب خود را به حمایت از حمایت گرایی کشانده است، مطمئناً این اولویت ها را معکوس خواهد کرد. او همچنین می تواند به طور موثر دفتر برنامه های وام وزارت انرژی را که مانند یک صندوق سرمایه گذاری فناوری پاک عمل می کند، تعطیل کند.
اقتصاد سبز
انتقال سبز نوپا هنوز برای دستیابی به پتانسیل کامل خود به حمایت دولت نیاز دارد. علیرغم وعده ترامپ برای بازگرداندن "زغال سنگ تمیز و زیبا"، درصد سوخت کثیف از تولید انرژی ایالات متحده از 31 درصد به 20 درصد کاهش یافت. همه اینها به این دلیل اتفاق افتاد که تولید برق با گاز طبیعی و انرژی‌های تجدیدپذیر ارزان‌تر شد.
شرکت تحقیقاتی کپیتال اکونومیکس در بریتانیا خاطرنشان می‌کند که در سال‌های پس از روی کار آمدن ترامپ، قیمت ماژول‌های فتوولتائیک خورشیدی تا دو سوم کاهش یافته و قیمت باتری‌های لیتیوم یونی به نصف کاهش یافته است.
مثال هایی مانند این، همراه با تقاضای مصرف کنندگان برای محصولات سبزتر، انگیزه های قوی برای حفظ کربن زدایی شرکت های آمریکایی هستند. صدها شرکت آمریکایی تعهدات انتشار خالص صفر را در برنامه‌های تجاری خود قرار داده‌اند. حتی جنگ جمهوری‌خواهان بر سر سرمایه‌گذاری‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی نیز به نظر نمی‌رسد که چنین بیداری را در شرکت‌ها از بین ببرد.
دولت بایدن در تلاش است تا قوانین آب و هوا را به موقع نهایی کند تا در صورت انتخاب جمهوری خواهان در هیئت مدیره، از بررسی کنگره جلوگیری کند. اما ترامپ ممکن است چهار سال دیگر فرصت داشته باشد تا دادگاه‌های فدرال را با قضاتی بسازد که با رویکرد ویرانگر او در قبال آب‌وهوایی موافق هستند.
نگرش ترامپ در مورد آب و هوا، مانند بسیاری از موضوعات دیگر، در گذشته گیر کرده است. اگر آنها ساعت سیاسی را به سال 2016 برگردانند، رای دهندگان آمریکایی محدودیت گرمایش جهانی را به سطوح صرفاً فاجعه بار دشوارتر خواهند کرد. اما اگر بقیه ما بخواهیم برای تأمین آینده تلاش کنیم، می‌توان این آسیب را مهار کرد.


منبع: Japan Times

۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۰۷
تعداد بازدید : ۲۶۵
کد خبر : ۶۸,۹۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید