به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مودی: چشم انداز اقتصادی دنیا

پایگاه خبری فولاد ایران- موسسه اعتبار سنجی مودی در جدیدترین گزارش خود از چشم انداز اقتصادی جهان از پیش بینی کاهش جزیی رشد اقتصادی کشورهای گروه 20 در سال جاری خبر داد. این موسسه برآوردهای رشد اقتصادی امریکا، هند، روسیه و همه کشورهای گروه 20 را بهبود داد و پیش بینی های رشد اقتصادی حوزه یورو، آلمان، عربستان  و آرژانتین رو به پایین ثبت شده است.
همچنین مودی انتظار دارد رشد تولید ناخالص داخلی کشورهای گروه 20 امسال 2.4 درصد و سال آینده 2.6 درصد باشد در حالی که سال گذشته 2.9 درصد بود. همچنین برآورد این موسسه برای ترکیه از رشد 4.5 درصدی سال 2023 به 2.5 درصد در سال جاری و تنها 3 درصد در سال 2025 رسید.
به گزارش 
فولاد ایران، از آنجایی که اقتصاد دنیا پس از همه گیری کرونا به وضعیت نسبتا با ثباتی رسیده و فعالیت های اقتصادی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نسبتا به حالت طبیعی قبل بازگشته و افتی جزیی برای برخی از کشورهای توسعه یافته نیز دور از انتظار نیست و عواملی چون تغییرات موثر اقتصادی و بهبود توازن عرضه و تقاضا تاثیرگذار بوده است. علاوه بر این گرچه ریسک های اقتصادی نیز نسبت به سال قبل کمتر شده ولی ریسک های ژئوپولیتیک و تورم همچنان تهدیدهای موجود هستند.


منبع: steelorbis
ترجمه: مونا تابان

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۳۲
تعداد بازدید : ۳۹۲
کد خبر : ۶۹,۰۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید