به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار فلزات باتری همچنان نزولی

بازار فلزات باتری همچنان نزولی

 

پایگاه خبری فولاد ایران- طبق اظهار گلدمن ساکس هنوز برای پایان دادن به روند کاهشی قیمت مواد خام باتری خیلی زود است و عرضه قابل توجه و چالش های خودروهای الکتریکی غربی می تواند قیمت ها را برای مدت طولانی تری پایین نگه دارد.
به گزارش 
فولاد ایران، کاربرد موادی مانند نیکل، مس، ليتیوم و کبالت گسترده است و شامل وسایل نقلیه الکتریکی، توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی می‌شود. گلدمن ساکس گفت که چشم انداز نیکل، لیتیوم و کبالت نزولی به نظر می رسد.
علیرغم کاهش قابل توجه قیمت فلزات باتری، با کاهش قیمت نیکل، لیتیوم و کبالت به ترتیب 60، 80 و 65 درصد نسبت به اوج چرخه، این مرکز مالی معتقد است که برای پایان قاطع این بازارهای نزولی مربوطه خیلی زود است.
همراه با کاهش تقاضای خودروهای برقی در غرب، این بانک گفت که خطوط عرضه «قابل توجه» به این معنی است که مازاد پیش‌بینی‌شده در سال 2024 برای لیتیوم و نیکل بسیار قابل توجه باقی می‌ماند.
گلدمن انتظار دارد قیمت کبالت در 12 ماه با 26000 دلار در هر متریک تن معامله شود (کاهش از پیش بینی قبلی 28000 دلار)، نیکل به 15000 دلار در هر متریک تن و کربنات لیتیوم به 10000 دلار در هر متریک تن از قیمت قبلی کاهش یابد.
قیمت کربنات لیتیوم در چین در روز سه شنبه تقریباً 108500 یوان (15071 دلار) معامله شد. این قیمت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 70 درصد کاهش یافته است.
قیمت نیکل در بورس فلزات لندن (LME) آخرین بار در روز سه شنبه 17945 دلار در هر متریک تن معامله شد، در حالی که قیمت کبالت در LME به 28550 دلار در هر متریک تن رسید.
تحلیلگران قبلاً هشدار داده بودند که چشم انداز فلزات باتری EV نسبتاً ضعیف است و بازارهای لیتیوم، کبالت و نیکل عموماً بیش از حد عرضه می شوند.


منبع: CNBC

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۱۳
تعداد بازدید : ۳۹۵
کد خبر : ۶۹,۰۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید