به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آیا اکتشاف وایومینگ می تواند تسلط چین بر فلزات نادر را تسخیر کند؟

آیا اکتشاف وایومینگ می تواند تسلط چین بر فلزات نادر را تسخیر کند؟

 

پایگاه خبری فولاد ایران- تسلط چین بر بازار جهانی عناصر کمیاب همچنان با چالش‌هایی روبه‌رو است و کشف جدید این عناصر در وایومینگ می‌تواند چین را از این جایگاه دور کند. این در حالی است که کشورهای متعددی در حال حاضر ابتکاراتی را برای کاهش اتکای خود به عناصر کمیاب چینی انجام می دهند.
چین از لحاظ تاریخی بزرگترین تولید کننده عناصر کمیاب در جهان بوده و سهم قابل توجهی از بازار جهانی را در اختیار دارد. با این حال، نگرانی‌ها در مورد هژمونی چین همچنان کشورهایی مانند ایالات متحده را مجبور می‌کند تا به دنبال تامین‌کنندگان جایگزین عناصر کمیاب باشند.
به گزارش 
فولاد ایران، ممنوعیت صادرات چین به چین اجازه می دهد تا با محدود کردن صادرات فناوری ضروری مورد استفاده برای پردازش و تولید فلزات کمیاب، مزیت رقابتی خود را در این بازار حیاتی حفظ کند. با حفظ دسترسی به این منابع حیاتی، چین می تواند از تلاش های خود برای حفاظت از منافع امنیت ملی خود حمایت کند.
از سوی دیگر، چین ممکن است به دلیل این محدودیت‌های صادراتی آسیب ببیند، که می‌تواند توافق‌های تجاری و روابط سیاسی با سایر کشورها را تحت فشار قرار دهد. محدودیت‌های صادراتی بر روی فناوری این فلزات ممکن است منجر به درگیری‌های تجاری و سایر مشکلات با کشورهایی شود که برای کاربردهای صنعتی مختلف به این عناصر وابسته هستند.
تا کنون، نظرات در مورد افزایش یا کاهش قیمت فلزات کمیاب در سال 2024 متفاوت است. ناشناخته‌هایی مانند ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی و نوسانات اقتصادی همچنان می‌توانند مانند هر کالای دیگری بر قیمت‌ این فلزات تأثیر بگذارند.


منبع: Oilprice

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۲۲
تعداد بازدید : ۴۸۸
کد خبر : ۶۹,۱۰۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید