به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار جهانی قراضه تحت فشار

بازار جهانی قراضه تحت فشار

 

پایگاه خبری فولاد ایران- بازار جهانی قراضه در اغلب بازارهای اصلی در ماه مارس در سکوت و تحت فشار است. در اروپا و امریکا نیز بازار قراضه به دلیل عدم تمایل به خرید ترکیه که از اوایل فوریه بازار راکدی دارد تحت فشار بیشتری قرار گرفته است. در ترکیه بازار فولاد در رکود است و با افت تقاضا و کاهش قیمت محصولات فولادی روبروست.
در ماه فوریه قیمت قراضه در ترکیه 6.4 درصد افت داشته از 419 تا 422 دلار آخر ژانویه به 395 دلار در 29 فوریه رسید. قیمت های فعلی نیز نسبت به اوایل سال جاری 8.6 درصد افت داشته است. قیمت فعلی قراضه سنگین 80-20 نیز حدود 379 دلار هر تن سی اف آر ترکیه است.
به گزارش 
فولاد ایران، فعالان بازار بر این باورند که به دلیل کاهش فعالیت بازار قراضه امریکا در شرایط فعلی، قیمت ها به روند کاهشی ادامه خواهند داد. طبق پیش بینی ها، قیمت ها ممکن است حداقل 20 تا 50 دلار در هر تن در معاملات مارس کاهش یابد. برخی امیدوارند که بهبود فصلی تقاضای فولاد از بازار قراضه حمایت کند، اگرچه کاهش قیمت هنوز اجتناب ناپذیر است. انتظار می رود قیمت های جهانی قراضه در کوتاه مدت به دلیل کندی تقاضای فولاد تحت فشار قرار گیرد. در بازار امریکا قیمت ها تثبیت خواهند شد، در حالی که در اتحادیه اروپا به دلیل ضعف تقاضای فولاد، به ویژه در بخش ساخت و ساز، اندکی کاهش خواهند یافت . در ترکیه، انتظار می‌رود کارهای بازسازی پس از زلزله در میان‌مدت افزایش یابد، که می‌تواند مقداری تقاضا برای فولاد را فراهم کند و به نوبه خود، نیاز به خرید قراضه را افزایش دهد.


منبع: fastmarkets
ترجمه: مونا تابان

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۳۴
تعداد بازدید : ۵۲۵
کد خبر : ۶۹,۱۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید