به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هوش مصنوعی در توسعه صنعت دارو

پایگاه خبری فولاد ایران- فناوری هوش مصنوعی در تولید دارو به عنوان یکی از رویکردهای نوآورانه و جدید می‌تواند به بهبود کیفیت و کارایی فرایند تولید دارو کمک کند.
طراحی دارو با هوش مصنوعی رویکردی است که از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای شناسایی و طراحی ترکیبات شیمیایی جدید و بهینه برای توسعه دارو استفاده می‌کند. این رویکرد می‌تواند به سرعت بخشیدن و بهبود روند کشف داروی جدید و کاهش هزینه‌های مرتبط با این فرایند کمک کند.
به گزارش 
فولاد ایران، طراحی دارو با هوش مصنوعی ابتدا مستلزم جمع آوری داده‌های شیمیایی در مورد ترکیبات شیمیایی مورد نظر است. سپس این داده‌ها با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مانند شبکه‌های عصبی، الگوریتم‌های یادگیری ماشین و یادگیری عمیق تحلیل و پردازش می‌شوند.
علاوه بر این می‌توان از روش‌های شبیه سازی مولکولی در طراحی دارو‌های جدید با هوش مصنوعی نیز استفاده کرد. در این روش از نرم افزار شبیه سازی مولکولی برای بررسی ساختار و خواص مولکول‌های مختلف و یافتن ترکیبات شیمیایی جدید و بهتر برای ساخت دارو استفاده می‌شود.
هوش مصنوعی می‌تواند نقش مهمی در بهینه سازی دارو داشته باشد. با استفاده از الگوریتم‌های تکاملی و جستجوی بهینه، می‌توان داروهایی با خواص بهتر و عملکرد بهتر تولید کرد. این به دانشمندان اجازه می‌دهد تا داروهای جدید را به سرعت و ارزان تولید کنند.


منبع: اکونومیست

۱۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۰۳
تعداد بازدید : ۱۸۶
کد خبر : ۶۹,۱۱۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید