به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آسیا درگیر گرما و سیل

پایگاه خبری فولاد ایران - موج گرمای شدید در هند، تایلند و بنگلادش و سیل های مرگبار در چین و پاکستان در این هفته با آخرین هشدار آژانس هواشناسی سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه تغییرات آب و هوایی پیامدهای بزرگی را در سراسر آسیا ایجاد کرده است، همزمان شده است. در روزهای اخیر بیش از 100 هزار نفر از استان گوانگدونگ در چین به دلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیل، خانه های خود را تخلیه کرده اند. پاکستان همچنین در هفته‌های اخیر بارندگی‌های شدیدتری را نسبت به معمول تجربه کرده است و مقامات نسبت به تلفات جانی شدید هشدار داده‌اند. در عین حال، در هند دمای هوا در بسیاری از نقاط از 40 درجه سانتیگراد فراتر می رود، در حالی که دما در مناطقی از بنگلادش، تایلند، لائوس، فیلیپین، میانمار و اندونزی بیش از 40 درجه سانتیگراد بوده است. رطوبت زیاد نیز باعث می شود که اثر گرما بر بدن انسان بیشتر شود.
به گزارش 
فولاد ایران، گزارش سازمان جهانی هواشناسی نشان داد که ترکیب تغییرات آب و هوایی و الگوی طبیعی آب و هوای ال نینو که اقیانوس آرام را گرم می کند، باعث افزایش دما شد و به این معنی بود که کشورهای آسیایی در سال گذشته با "سیلی از شرایط شدید، از خشکسالی و موج گرما گرفته تا سیل و طوفان" مواجه شدند.
سلست سائولو، دبیر کل WMO گفت: «تغییرات آب و هوا فراوانی و شدت چنین رویدادهایی را تشدید کرد و به شدت بر جوامع، اقتصادها و مهمتر از همه بر زندگی انسان ها و محیطی که در آن زندگی می کنیم تأثیر گذاشت.»
سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد آسیا در سال گذشته از نظر آب و هوا و مخاطرات آن، بیشترین بلایا را در جهان داشته است. در مجموع 79 فاجعه منجر به کشته شدن بیش از 2000 نفر شد و 9 میلیون نفر دیگر تحت تأثیر قرار گرفتند که بیشتر به سیل و طوفان مربوط می شود. در این گزارش آمده است که کشورهای در حال توسعه آسیا بدون داشتن ابزار کافی برای مقابله با بلایای قابل پیش‌بینی و بدتر شدن تأثیرات تغییرات آب و هوایی، بار سنگین ناملایمات مرتبط با آب و هوا را تحمل می‌کنند. گزارش WMO نشان می دهد که در بسیاری از مناطق آسیا، دریاها سه برابر سریعتر از میانگین دمای سطح دریا در سطح جهان گرم می شوند.


منبع: فایننشال تایمز

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۴۳
تعداد بازدید : ۱۰۸
کد خبر : ۶۹,۳۰۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید