به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قیمت بالای نفت و توقف پرکردن ذخایر استراتژیک نفت

پایگاه خبری فولاد ایران- علیرغم اینکه بایدن اظهار کرده تا پایان سال جاری ذخایر استراتژیک نفت (SPR) را دوباره پر خواهد کرد، وزارت انرژی اکنون درخواست های ارائه شده در ماه گذشته را لغو کرده است.
ذخایر استراتژیک نفتSPR  بزرگترین تامین کننده نفت خام اضطراری در جهان است و اساساً برای کاهش تأثیر اختلالات در عرضه فرآورده های نفتی و اجرای تعهدات ایالات متحده تحت برنامه انرژی بین المللی تأسیس شد.
SPR توسط دپارتمان انرژی DOE ایالات متحده نگهداری می شود و ذخایر نفت آن در غارهای نمک زیرزمینی عظیم در چهار سایت در امتداد خط ساحلی خلیج مکزیک ذخیره می شود. اندازه SPR (ظرفیت ذخیره سازی مجاز 714 میلیون بشکه) آن را به یک عامل بازدارنده قابل توجه برای توقف واردات نفت و ابزاری کلیدی در سیاست خارجی تبدیل می کند.
به گزارش 
فولاد ایران، پس از تهاجم روسیه به اوکراین، دولت بایدن بزرگترین عرضه در تاریخ از SPR را برای مهار جهش قیمت نفت که پس از تهاجم اتفاق افتاد انجام داد. DOE به طور مداوم وعده داده است که SPR را تا زمانی که شرایط بازار اجازه می دهد، دوباره پر کند.
دپارتمان انرژی امریکا اظهار کرد: "مثل همیشه، ما پویایی بازار را زیر نظر داریم تا در رویکرد پر کردن موفقیت آمیز خود برای محافظت از این دارایی حیاتی امنیت ملی، چابک و نوآور باقی بمانیم. با این حال، با شروع کاهش تولید در عربستان سعودی و روسیه که بازار را تحت تاثیر قرار داده است، بعید است که کاهش قابل توجهی در قیمت نفت قبل از انتخابات وجود داشته باشد. بنابراین، ما به احتمال زیاد با SPR در سطح قابل توجهی کاهش یافته وارد انتخابات خواهیم شد."


منبع: Oilprice

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۵۳
تعداد بازدید : ۱۰۸
کد خبر : ۶۹,۴۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید