به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیمان G7 برای توقف استفاده از زغال سنگ تا سال 2035

پیمان G7 برای توقف استفاده از زغال سنگ تا سال 2035

 

پایگاه خبری فولاد ایران- کشورهای G7 با ضرب الاجل سال 2035 موافقت کرده اند تا استفاده از زغال سنگ در سیستم های انرژی خود را کنار بگذارند. وزرای انرژی و آب و هوا پس از دو روز نشست در تورین متعهد شدند که انرژی زغال سنگ را در نیمه اول دهه 2030 متوقف کنند. اما همچنین به کشورهای متکی به زغال سنگ مانند ژاپن و آلمان، با اجازه دادن به گزینه "یک جدول زمانی منطبق با حفظ حد 1.5 درجه سانتیگراد" گرمایش جهانی بالاتر از سطوح پیش از صنعتی شدن، آزادی عمل دادند.
این اولین باری است که اقتصادهای G7 که مجموعا بیش از یک پنجم انتشار گازهای گلخانه ای جهانی را تشکیل می دهند، ضرب الاجلی برای زغال سنگ تعیین می کنند. ژیلبرتو پیچتو فراتین، وزیر امنیت انرژی و محیط زیست ایتالیا گفت: "کاهش زغال سنگ سیگنال بزرگی به جهان است. اما این متن امکان ادامه سرمایه گذاری در گاز را با وجود موافقت وزیران برای کنار گذاشتن تمام سوخت های فسیلی تا سال 2050 در اجلاس آب و هوای سازمان ملل متحد COP28 در سال گذشته باز گذاشت."  
به گزارش 
فولاد ایران، سوزاندن سوخت های فسیلی تا حد زیادی بزرگترین عامل گرمایش جهانی است. لوکا برگاماسکی، یکی از بنیانگذاران اندیشکده آب و هوای ایتالیا ECCO گفت که این ضرب الاجل به معنای کاهش حمایت عمومی از سرمایه گذاری جدید گاز است. به عنوان بخشی از توافق تورین، وزیران همچنین هدفی جهانی برای افزایش شش برابر ظرفیت ذخیره‌ سازی برق از سال 2022 تا 2030 تعیین کردند.
سر دیوید کینگ، مشاور ارشد علمی سابق بریتانیا و بنیانگذار گروه مشاوره بحران آب و هوا، یک نهاد مستقل از دانشمندان، گفت: "ما واقعاً یک بحران داریم. سال گذشته گرم ترین سال ثبت شده در زمین و دریا بود. میانگین جهانی برای 12 ماه منتهی به مارس 1.58 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین سالهای 1850 تا 1900 قبل از صنعتی بود. این با هدف پاریس متمایز است، که برای افزایش بلندمدت بیش از 1.5 درجه سانتیگراد در بیش از یک دهه اندازه گیری شده است."
استیون گیلبولت، وزیر آب و هوای کانادا، گفت که این توافق نشان می‌دهد که G7 نتایج نشست COP28 سازمان ملل در دوبی را جدی می‌گیرد، جایی که کشورها متعهد شدند از تمام سوخت‌های فسیلی دور شوند. اما تحلیلگران گفتند که برای تبدیل این برنامه ها به سیاست داخلی به کار بسیار بیشتری نیاز است.


منبع: فایننشال تایمز

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۱۵
تعداد بازدید : ۹۷
کد خبر : ۶۹,۴۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید