به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احیای روابط چین و اروپا

پایگاه خبری فولاد ایران- رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، سفر به اروپا را روز یکشنبه آغاز کرد. این قاره بر سر نحوه برخورد با قدرت رو به رشد پکن و رقابت آمریکا و چین، با چین اختلاف نظر داشت.
اروپا و چین روابط اقتصادی شدیدی دارند - تجارت اتحادیه اروپا و چین 2.3 میلیارد یورو در روز تخمین زده می شود - و به نظر می رسد شی جین پینگ مصمم به بازسازی و تعمیق روابط با رهبران اروپایی پس از غیبت طولانی مدت ناشی از همه گیری کووید-19 است.
سفر شی جین‌پینگ روز یکشنبه در فرانسه آغاز می‌شود. سپس رئیس جمهور چین به صربستان و مجارستان می رود که هر دو دوست چین و نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دریافت کنندگان سرمایه گذاری قابل توجه چینی هستند.
سفر شی به دقت در واشنگتن برای نشانه‌هایی از کاهش حمایت اروپا از اهداف کلیدی سیاست خارجی‌ اش، زیر نظر خواهد بود. در عین حال، عدم اطمینان در اروپا در مورد حمایت آینده ایالات متحده از متحدان ترانس آتلانتیک در حال افزایش است.
به گزارش 
فولاد ایران، خودروسازان اروپایی در حال از دست دادن جایگاه خود به خودروهای برقی چینی هستند و ادامه تجارت نظامی چین با روسیه، هر کسی را در اروپا که از اوکراین جنگ زده حمایت می کند، نگران می کند. اتحادیه اروپا پاییز گذشته تحقیقاتی را در مورد یارانه های چینی آغاز کرد و ممکن است بر خودروهای الکتریکی صادر شده از چین تعرفه وضع کند.
چین مدعی بی طرفی در مناقشه اوکراین است، اما از حمله تمام عیار به همسایه خود خودداری کرده است و متهم به تقویت ظرفیت روسیه برای تولید سلاح شده است.


منبع: CNBC

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۴۴
تعداد بازدید : ۱۲۳
کد خبر : ۶۹,۴۳۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید