به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بمب ساعتی جمعیت آمریکا

پایگاه خبری فولاد ایران- جمعیت ایالات متحده در حال پیر شدن است. یافته‌های اخیر اداره سرشماری ایالات متحده نشان می‌دهد که تا سال 2035 تعداد افراد مسن تر از کودکان بیشتر خواهد شد. این برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده است. کارشناسان می گویند این امر می‌تواند با افزایش تقاضا برای خدمات مراقبت ‌های بهداشتی، نیروی کار و اقتصاد، منجر به مشکلات متعددی شود، هرچند این روند ممکن است فرصت هایی نیز به وجود بیاورد.
بر اساس گزارش اداره مرجع جمعیت (PRB)، جمعیت ایالات متحده در حال حاضر پیرتر از همیشه است. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که تعداد آمریکایی‌های 65 ساله و بالاتر از 58 میلیون در سال 2022 به 82 میلیون تا سال 2050 افزایش یابد و پیش‌بینی می‌شود که سهم گروه سنی 65 سال و بالاتر از کل جمعیت افزایش یابد و از 17 درصد به 23 درصد برسد.
ایالات متحده تنها کشوری نیست که جمعیت آن سالمند است. در ژانویه 2023، اداره ملی آمار چین فاش کرد که جمعیت این کشور برای اولین بار در چند دهه اخیر کاهش یافته است، یعنی حدود 850000 نفر در سال 2022 کاهش یافته است و کمتر از 50 سال دیگر، سالمندان 65 ساله یا بالاتر 40 درصد از جمعیت آن را تشکیل می دهند.
به گزارش فولاد ایران، ممکن است تغییری بی شباهت به اینها برای آمریکا در راه باشد. پاتریک میش، مدیر عامل شرکت مددکاری اجتماعی SilverStay، به نیوزویک گفت: «تغییر جمعیتی قریب‌الوقوع، که در آن تعداد افراد مسن در ایالات متحده برای اولین بار در تاریخ از کودکان بیشتر خواهد شد، چالش‌ها و فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی را ارائه می‌کند. انتظار می رود این تغییر که اغلب «سونامی نقره ای» نامیده می شود، بر جنبه های مختلف جامعه تأثیر عمیقی بگذارد.»
زندگی طولانی‌ تر اغلب به‌عنوان یک موهبت شناخته می‌شود. یک عمر طولاني، غنی و خوش شانس، امتیازی است که برای همه وجود ندارد. اما این بدان معنا نیست که برای فرد و جامعه به عنوان یک کل بدون چالش است، کارشناسانی که توسط نیوزویک در مورد تغییر در آینده مورد سوال قرار گرفته اند، دو حوزه اصلی نگرانی را ایجاد می کنند: اقتصاد و رفاه افراد مسن آمریکایی.
دکتر کایلی مایر، استادیار دانشگاه کیس وسترن رزرو در اوهایو، به نیوزویک گفت: «به عنوان یک متخصص پیری، در جامعه‌ای که تعداد افراد مسن‌تر از افراد جوان‌تر است، بیشتر نگران دو چیز هستم.
مایر توضیح داد: «چشم‌انداز چالش‌برانگیز در صنعت مراقبت از سالمندان احتمالاً بدتر می‌شود مگر اینکه اقدامی انجام شود». "یک مسئله کلیدی در دسترس نبودن مراقبان رسمی و خانوادگی برای سالمندانی است که با بیماری زندگی می کنند. تعداد بیشتری از افراد مسن ممکن است بدون مراقبت بمانند، یا اعضای جوان خانواده ممکن است از نظر مالی بیشتر برای کمک به بستگان مسن تر تلاش کنند."
میر گفت ایالت متحده در موقعیت چندانی برای کمک مالی به افراد با هزینه های مراقبت های بهداشتی نیست و سیستم های تامین اجتماعی و مزایای مدیکر برای این تغییر آماده نیستند. اداره مرجع جمعیت تخمین می زند که هزینه های تامین اجتماعی و مدیکر از مجموع 9.1 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2023 به 11.5 درصد تا سال 2035 به دلیل "سهم بزرگ سالمندان" در جمعیت افزایش خواهد یافت.
سلامت عمومی نسل مسن تر نیز یکی از نگرانی های اصلی است.
دکتر گری اسمال، رئیس روانپزشکی در مرکز پزشکی دانشگاه هاکنزک در نیوجرسی، به نیوزویک گفت: به لطف پیشرفت های فناوری پزشکی، مردم بیشتر از همیشه عمر می کنند. متأسفانه بدن و مغز ما طوری طراحی نشده است که در طول مدت متوسط عمر، امید به زندگی امروزی به طور موثر عمل کند، بنابراین مردم عمر طولانی‌تری دارند اما لزوماً بهتر نیستند.
بیماری آلزایمر، دیابت، سرطان و بسیاری از بیماری‌های مرتبط با سن منجر به ناتوانی و وابستگی می‌شوند و نسبتاً کمتر از قبل نسل های بعد برای کمک به مراقبت در دسترس هستند و بار اقتصادی و عاطفی این روندها دلهره‌آور است.
گری اسمال گفت که این امر بر اقتصاد ملی تأثیر خواهد گذاشت.
واقعیت‌های اقتصادی واضح است: پیری جمعیت با کاهش کار و مخارج همراه است که درآمد و درآمدهای مالیات فروش را کاهش می‌دهد.
اما همه کارشناسان نسبت به تغییر جمعیتی بدبین نیستند. آنها اظهار می کنند که تمرکز مثبت بر نسل های جوان تر به رفع شکاف اقتصادی کمک می کند.
هنری کریس، مدیر عامل مرکز سلامت ترمیمی فراوم، توضیح می‌دهد: «در ایالات متحده تعداد افراد دارای مدرک دانشگاهی بسیار بیشتر از مشاغلی است که در حال حاضر به آن نیاز دارند. بنابراین با توجه به جایگزینی جوانان برای بازنشستگان، تطبیق عرضه استعدادهای جوان با تقاضای کارفرما کاملاً حیاتی خواهد بود.»
برخی دیگر گفته‌اند که این تغییرات، با وجود چالش‌ها، در واقع فرصتی برای نوآوری فراهم می‌کند. هنری کریس گفت: "این فرصتی است برای نوآوری در نحوه ارائه مراقبت های پزشکی و اتخاذ فناوری های جدید برای بهبود دسترسی و درمان."
اما صرف نظر از اینکه چگونه می توان به آینده ای مرفه تر برای نسل های مسن تر و جوان تر دست یافت، کارشناسان موافق هستند که تغییرات باید زودتر اتفاق بیفتد.
متیو کلارک، وکیل آسیب‌های شخصی، به نیوزویک گفت که تغییرات سیاستی که «سالمندان را تشویق می‌کند تا فعال و درگیر بمانند» آنها را برای مدت طولانی ‌تری در نیروی کار نگه می‌دارد و در نتیجه به نفع اقتصاد خواهد بود.
او پیشنهاد کرد: «یک ایده این است که سن بازنشستگی را افزایش دهیم تا مردم در صورت تمایل بتوانند به کار خود ادامه دهند. ما همچنین می‌توانیم مشوق‌هایی را به شرکت‌هایی بدهیم که برنامه‌ها و آموزش‌های انعطاف‌پذیری را برای کارکنان ارشد ارائه می‌دهند. نکته کلیدی این است که افراد مسن خود را یک دارایی ببینیم، نه یک بار.»


منبع: نیوزویک

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۱۶
تعداد بازدید : ۲۴۱
کد خبر : ۶۹,۴۹۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید