به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دو ماه آتی حیاتی برای بنیادهای نفتی

پایگاه خبری فولاد ایران- بازارهای انرژی ماه جدید را با افت 3 درصدی در جلسه روز چهارشنبه پس از افزایش غافلگیرکننده موجودی انبار در ایالات متحده در میان عدم اطمینان در مورد رشد تقاضای نفت در آینده آغاز کردند.
داده های هفتگی اداره اطلاعات انرژی (EIA) نشان می دهد که ذخایر نفت خام 7.3 میلیون بشکه برای هفته منتهی به 26 آوریل، یک نوسان شدید نسبت به 6.4 میلیون بشکه در هفته گذشته است.
این بالاترین سطح موجودی از ژوئن گذشته است. در همین حال، انتظار می‌رود که فدرال رزرو در بحبوحه تورم بالا، نرخ پایه صندوق‌های فدرال را در حدود 5.3 درصد ثابت نگه دارد، که بالاترین سطح آن در بیش از دو دهه گذشته است.
خوشبختانه چشم انداز نفت و گاز در مقیاس جهانی صعودی تر به نظر می رسد. به گفته تحلیلگران کالا در استاندارد چارترد، توازن عرضه و تقاضای نفت در سال جاری کاهش قابل توجهی را نشان می دهد، که در تضاد شدید با شرایط مازاد بزرگ در اوایل سال 2023 است.
به گزارش فولاد ایران، مدل استاندارد چارترد نشان می‌دهد که در نیمه اول سال 2024، 189 میلیون بشکه ذخایر جهانی در مقایسه با رشد 218 میلیون بشکه ای در دوره مشابه سال گذشته ثبت شده که بازار را بیش از حد معلق کرده است.
طبق مدل آنها، سریعترین نرخ برداشت سهام در نیمه اول سال 2024 باید در ماه مه و ژوئن اتفاق بیفتد. این اساساً به این معنی است که ما اکنون وارد یک دوره کلیدی برای بنیادهای نفتی می شویم که تعیین می کند آیا بازار بیشتر انقباض خواهد شد یا خیر.
استاندارد چارترد می‌گوید معیار کلیدی که باید به آن توجه کرد، تقاضای جهانی نفت است که پیش‌بینی کرده‌اند در ماه می به بالاترین میزان خود یعنی 103.1 میلیون بشکه در روز خواهد رسید و در ژوئن به 103.8 بشکه در روز افزایش خواهد یافت. تحلیلگران رشد تقاضای سالانه را 1.62 میلیون بشکه در روز در ماه مه و 1.74 میلیون بشکه در روز در ژوئن پیش بینی کرده اند.
جالب اینجاست که EIA به طور مشابه تقاضای ماه ژوئن را 103.8 میلیون بشکه در روز پیش بینی کرده است، اما در مورد ماه می محتاط است و تقاضا را 102.2 میلیون بشکه در روز پیش بینی کرده است.  
هنگامی که اوپک پلاس در نشست بعدی وزیران خود در اول ژوئن در وین برگزار کند نیز همه نگاه ها به آن معطوف خواهد شد. با این حال، بعید است که تحلیلگران و کارشناسان صنعت اطلاعات کافی در مورد عوامل بنیادی واقعی ماه مه و ژوئن در آن نقطه به دست آورده باشند. مدل استاندارد چارترد نشان می‌دهد که اوپک می‌تواند تولید را بیش از ۱ میلیون بشکه در روز در سه‌ماهه سوم بدون افزایش ذخایر جهانی افزایش دهد. با این حال، تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که بعید به نظر می‌رسد که سازمان هیچ حرکت چشمگیری انجام دهد بدون اینکه بداند آیا انقباض مورد انتظار H1 در ماه می و ژوئن به طور کامل انجام شده است یا خیر. با توجه به این پس‌زمینه، استاندارد چارترد پیش‌بینی کرده است که اگر تولید در سطح فعلی باقی بماند، کسری عرضه در ماه اوت از 2 میلیون بشکه در روز فراتر خواهد رفت.


منبع: Oilprice

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۱
تعداد بازدید : ۱۹۹
کد خبر : ۶۹,۵۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید