به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چرا قیمت ها علیرغم افت تورم هنوز بالاست؟

پایگاه خبری فولاد ایران- حدود دو سوم (65 درصد) از بزرگسالان آمریکایی که در بهار امسال توسط CNBC/SurveyMonkey مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که تورم عامل اصلی استرس مالی آنهاست. تقریباً نیمی از آنها احساس می کنند که در وضعیت مالی بدتری نسبت به پنج سال پیش هستند.
لیندسی اونز، مدیر اجرایی اندیشکده غیرانتفاعی Groundwork Collaborative می‌گوید: «فکر می‌کنم آمریکایی‌ها وقتی گزارش‌های خبری در مورد کاهش تورم را می‌بینند کمی گیج می‌شوند، و با این حال متوجه کاهش قیمت‌های خود نمی‌شوند.»
به گزارش فولاد ایران، تفاوت مهمی بین افزایش آهسته ‌تر تورم و معکوس شدن آن وجود دارد که منجر به کاهش قیمت‌ ها می‌شود. اقتصاددانان دومی را کاهش تورم می نامند که معمولاً با کاهش اقتصاد و رکودهای بالقوه همراه است.
داده های تاریخی نشان می دهد که افزایش قیمت ها بسیار راحت تر از کاهش آن است. زمانی که قیمت ها سقوط می کنند، معمولاً نتیجه این است که مردم کمتر هزینه می کنند، که در حال حاضر اینطور نیست. خرده‌فروشی در امریکا در سه ماهه اول سال جاری 2.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و هزینه‌های مصرف‌کننده نیز در فوریه و مارس افزایش یافت.
داده های افزایش دستمزد نیز ممکن است با تجربه مصرف کننده ناسازگار به نظر برسد. دستمزدها از ژانویه 2022 در حال افزایش بوده است، اما سرعت این افزایش کاهش یافته است و به طور متوسط همگام با افزایش قیمت ها است. تحلیل بانکرت تخمین می زند که شکاف بین تورم و دستمزدها تا سه ماهه چهارم سال 2024 به طور کامل بسته نخواهد شد.


منبع: CNBC

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۷
تعداد بازدید : ۲۵۴
کد خبر : ۶۹,۵۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید