به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

محدودیت دسترسی به داده های آنلاین معاملات سرمایه‌گذاران خارجی سهام چین

پایگاه خبری فولاد ایران- با تشدید تلاش‌های تنظیم‌کننده‌ها برای تقویت احساسات بازار سهام و جلوگیری از تکرار فروش شدید در ماه فوریه، چین داده‌های معاملات آنلاین در مورد معاملات سرمایه‌گذاران خارجی در سهام سرزمین اصلی را متوقف کرده است. این تغییر که از روز دوشنبه اجرایی شد، داده‌های مربوط به معاملات به اصطلاح شمال هنگ کنگ را تحت تأثیر قرار می‌دهد - معاملاتی که توسط سرمایه‌گذارانی که سهام فهرست‌شده در بورس‌های شانگهای و شنژن را از طریق پیوند معاملاتی Stock Connect می‌خرند و می‌فروشند.
مقامات چینی قصد خود را برای انجام این اقدام در ماه آوریل اعلام کرده بودند و گفته بودند که این تغییر مطابق با رویه‌های جهانی است و به منظور "اطمینان از یکپارچگی افشای اطلاعات بازار" و "تطبیق توسعه بازار با افشای اطلاعات مناسب" است. بورس هنگ کنگ در بیانیه ای در آخر هفته این حرکت را تایید کرد.
چین همچنین گفته است که قصد دارد اطلاعات افشای خود را در مورد تجارت "جنوب" سهام هنگ کنگ توسط سرمایه گذاران سرزمین اصلی تغییر دهد. تجارت از طریق هنگ کنگ راه اصلی برای سرمایه گذاران خارجی برای دسترسی مستقیم به سهام شرکت های سرزمین اصلی است.
به گزارش فولاد ایران، رگولاتورهای چینی برای جلوگیری از نوسانات و کاهش حدس و گمان، انتشار داده های بازار با فرکانس بالا را محدود کرده اند. سال گذشته، آنها از مدیران صندوق‌ها خواستند تا از نشان دادن برآوردهای واقعی از ارزش خالص برخی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خودداری کنند. بورس‌ها داده‌های لحظه‌ای جریان‌های خارجی را با ارقام گردش روزانه، حجم معاملات در صندوق‌های قابل معامله در سهام و داده‌های سهام‌های برتر معامله‌شده از طریق Stock Connect جایگزین می‌کنند.
یکی از مدیران صندوق خصوصی کوانتومی مستقر در پکن گفت که خاتمه داده‌های زنده در معاملات خارجی چالش‌ها را برای صندوق‌های کمی در توسعه یا اصلاح استراتژی‌های معاملاتی مبتنی بر الگوریتم افزایش می‌دهد. معامله گران در بخش کمیت 250 میلیارد دلاری چین قبلاً مجبور شده اند استراتژی های خود را در واکنش به سرکوب نظارتی و محدودیت های شرط بندی های سفته بازی، پس از فروش سنگین در سال جاری اصلاح کنند.
مقامات فروش سهام چینی توسط صندوق های جهانی و الگوهای معاملاتی سریع صندوق های چینی را عامل تشدید فروش در ماه فوریه دانستند. رگولاتور اوراق بهادار چین در ماه مارس شروع به ارائه اقداماتی برای احیای بازار و بازسازی اعتماد کرد. در زمان وو چینگ که در فوریه ریاست کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین را برعهده گرفت، این رگولاتور بررسی عرضه های اولیه عمومی را تشدید کرد و روند حذف از فهرست را برای شرکت های درگیر در سوء رفتار بازار تسریع کرد.


منبع: فایننشال تایمز

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۵۳
تعداد بازدید : ۱۹۹
کد خبر : ۶۹,۵۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید