به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بیکاری بزرگترین نیروگاه هسته ای جهان علیرغم بحران انرژی

پایگاه خبری فولاد ایران- مدت زیادی طول نمی کشد تا انرژی هسته ای بار دیگر به رنسانس برسد، اما در حال حاضر، بزرگترین نیروگاه هسته‌ای جهان، نیروگاه هسته‌ای کاشیوازاکی کاریوا در ژاپن، حتی در حالی که نیازهای انرژی جهان همچنان در حال افزایش است، بیکار مانده است.
بلومبرگ این هفته گزارش داد که نیروگاه هسته ای کاشیوازاکی کاریوا که به دلیل توان بالقوه 8.2 گیگاوات خود توسط رکوردهای جهانی گینس به رسمیت شناخته شده است. علیرغم اینکه زمانی این نیروگاه بخشی از هدف ژاپن برای تامین 50 درصد انرژی خود از انرژی هسته ای تا سال 2030 مرکزی بود، بیکار است.
این تاسیسات که با نام KK شناخته می شود، پس از فاجعه فوکوشیما در سال 2011 که منجر به ارزیابی مجدد ملی انرژی هسته ای شد، هفت رآکتور خود را تعطیل کرد. در میان استراتژی های اقتصادی فعلی که صنایعی مانند تولید نیمه هادی ها و هوش مصنوعی را هدف قرار می دهند، بحث ها در مورد اینکه آیا باید به KK و اپراتور آن، شرکت توکیو الکتریک، فرصت دیگری داده شود، تشدید می شود.
به گزارش فولاد ایران، در سطح جهانی، انرژی هسته ای شاهد تجدید حیات است. در ایالات متحده، AI-Jesus Sam Altman شرکت رآکتور مدولار کوچک خود، Oklo را در فهرست NYSE قرار داد. در سرتاسر جهان در مکان‌هایی مانند فرانسه و لهستان، مدل راکتور ماژولار کوچک می‌تواند همان چیزی باشد که هسته‌ای را به آن بازمی‌گرداند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌بینی می‌کند که ظرفیت انرژی هسته‌ای می‌تواند تا سال 2030 تا 24 درصد و تا سال 2050 تا سال 2022 تا 140 درصد افزایش یابد. کشورهایی مانند چین و هند در حال گسترش برنامه های هسته ای خود هستند، در حالی که حتی عربستان سعودی در حال بررسی گزینه های هسته ای با ایالات متحده است که نشان دهنده تعهد مجدد گسترده تر به انرژی هسته ای به عنوان یک منبع حیاتی است.
راه اندازی مجدد یا ساخت رآکتورهای هسته ای جدید در ژاپن از نظر سیاسی چالش برانگیز است. انرژی هسته ای برخلاف خروجی متغیر باد و خورشید، برق ثابت و بدون کربن را فراهم می کند. در سال 2017، دو راکتور در نیروگاه KK برای راه اندازی مجدد توسط تنظیم کننده هسته ای ژاپن تایید شد، اما تاریخ راه اندازی مجدد قطعی به دلیل عدم تایید دولت محلی تعیین نشده است. 
این در حالی است که دولت فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، سیاست انرژی ژاپن را بررسی می‌کند.
در میان ابهامات جهانی انرژی، که توسط رویدادهای اوکراین و خاورمیانه برجسته شده است، وابستگی شدید ژاپن به انرژی وارداتی برای 70 درصد نیاز برق خود مشکل ساز است، به ویژه با وجود 21 رآکتور هسته ای که در حال حاضر بیکار هستند.

 

منبع: Oilprice

۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۴۹
تعداد بازدید : ۲۴۵
کد خبر : ۶۹,۷۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید