به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احیاء زمین های کشاورزی در جهت کاهش قیمت مواد غذایی و حمایت از کشاورزان

پایگاه خبری فولاد ایران- در سال‌های اخیر، مردم در همه جا با افزایش قیمت مواد غذایی همراه با نگرانی‌های فزاینده برای حمایت از کسانی که غذا تولید می‌کنند، مواجه بوده اند. دلایل متعددی برای این هزینه‌های غذایی بالاتر وجود دارد: از تنش‌های ژئوپلیتیکی گرفته تا همه‌گیری COVID-19 و تسریع تغییرات آب و هوایی. کشاورزان، خرده فروشان و مصرف کنندگان همه گرما را احساس می کنند.
به گزارش فولاد ایران، خشکسالی و تخریب زمین، که با تغییرات اقلیمی تشدید می شود، جدی ترین تهدید برای دام ها و محصولات در سراسر جهان است. تخریب زمین و خشکسالی به 3.2 میلیارد نفر در سراسر جهان از جمله در سراسر آفریقای شرقی، هند، حوزه آمازون و بخش‌های وسیعی از ایالات متحده آسیب می‌زند.
در اروپا، اگرچه تابستان هنوز به اوج خود نرسیده است، برخی از مناطق در حال حاضر در وضعیت هشدار خشکسالی قرار دارند. در آینده نزدیک، از هر پنج نفر در چین، یک نفر با خشکسالی بیشتری مواجه خواهد شد. کشاورزان استرالیایی خود را برای یک خشکسالی 20 ساله آماده می کنند. در 25 سال آینده، تخریب زمین ممکن است بهره وری مواد غذایی را 12 درصد کاهش دهد و قیمت مواد غذایی را تقریباً یک سوم افزایش دهد. در همین دوره، متوسط درآمد خانواده به دلیل تغییرات آب و هوایی 20 درصد کاهش خواهد یافت. این یک مشکل جهانی است.
به تعویق انداختن اقدام در مورد تغییرات آب و هوا و طبیعت ما را به یک چرخه معیوب سوق می دهد. تغییرات آب و هوایی باعث تخریب بیشتر خاک می شود که کار کشاورزان را سخت تر و کم سودتر می کند و نیار آنها را به یارانه‌ها، مواد شیمیایی و کودهای شیمیایی بیشتر می کند.
ما می توانیم با کمک به طبیعت، بازسازی این چرخه معیوب را متوقف کنیم. نتایج در حال حاضر فوق العاده است. ابتکارات متعدد برای بازسازی زمین‌های کشاورزی تخریب‌شده، جنگل‌ها، دشت‌ها، علف‌زارها و شهرها باعث می‌شود که مناطق وسیعی دوباره قابل کشت و کار شود و صدها هزار شغل جدید ایجاد شود. این در سراسر مدیترانه، در آفریقا، آسیای جنوبی و شرقی و در کشورهای در حال توسعه جزیره‌ای کوچک مانند وانواتو در حال وقوع است. مناطقی مانند کریدور آمریکای مرکزی که قبلاً به کمک وابسته بودند، پس از تلاش‌های بازسازی، خودکفا شده‌اند.
گسترش چنین اقداماتی یک معامله خوب برای طبیعت، برای مردم و برای اقتصاد است. در واقع هزینه عمل شش برابر کمتر از بی عملی است. بر اساس گزارش برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد، نیمی از تولید ناخالص داخلی جهانGDP  به طبیعت بستگی دارد و هر دلار آمریکا که در بازسازی سرمایه گذاری می شود تا 30 دلار منافع اقتصادی ایجاد می کند.
کشورهای عضو سازمان ملل متحد در مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2019 که این دهه را به احیای اکوسیستم اختصاص داده بود، قدرت احیای زمین و سایر اکوسیستم‌ها را به اتفاق آرا به رسمیت شناختند.
دولت‌ها در سراسر جهان متعهد شده‌اند که در مجموع ۱ میلیارد هکتار (۲.۴۷ میلیارد هکتار) زمین – مساحتی بزرگ‌تر از چین- بازسازی کنند. سال گذشته، شش کشور متعهد شدند که 300,000 کیلومتر (حدود 186,400 مایل) رودخانه و 350 میلیون هکتار (865 میلیون هکتار) تالاب را احیا کنند. چنین تلاش‌هایی نه تنها طبیعت را احیا می‌کنند، امنیت غذایی را تقویت می‌کنند و معیشت را بهبود می‌بخشند، بلکه با کمک به ذخیره کربن، اهداف آب و هوایی را پیش می‌برند. اما آنها باید با تلاش های قوی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، از جمله با پایان دادن به دوران سوخت های فسیلی، حمایت شوند، زیرا تغییرات آب و هوایی عامل اصلی تخریب زمین، بیابان زایی و خشکسالی است.
روز جهانی محیط زیست که ما هر سال در 5 ژوئن آن را جشن می گیریم، به همه فرصتی برای عمل می دهد. در هر کجا که هستید یک رویداد را سازماندهی کنید یا به آن بپیوندید. اهداف طبیعت را در کسب و کار خود بگنجانید. بحران هزینه های زندگی و مشکلاتی که کشاورزان با آن روبرو هستند واقعی است. راه حل نیز واقعی است: بازسازی زمین و سایر اکوسیستم ها برای یک سیستم غذایی کارآمد، برای طبیعت سالم تر، برای درآمد بالاتر و برای آب و هوای پایدار.


منبع: الجزیره

۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۳۷
تعداد بازدید : ۱۸۱
کد خبر : ۶۹,۷۵۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید