به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

شرکت های اروپایی در تلاش برای جدایی از چین

پایگاه خبری فولاد ایران- مدیران منابع می گویند، خریداران اروپایی به دنبال کاهش وابستگی خود به چین هستند، زیرا بروکسل نظارت بر کالاهای بزرگترین اقتصاد صادراتی جهان را افزایش می دهد. بروکسل تحقیقاتی را در مورد یارانه های دولت چین برای تولید آغاز کرده است و انتظار می رود کمیسیون اروپا به زودی از هر گونه تعرفه بیشتر بر واردات خودروهای الکتریکی چین رونمایی کند.
ریچارد لاوب، مدیر اجرایی Dragon Sourcing مستقر در بلژیک، گفت: «روند بزرگ در حال حاضر این است که شرکت‌ها وابستگی خود را به چین کاهش دهند.» او گفت: «بر خلاف شرکت‌های آمریکایی، که به دنبال تحمیل رژیم سخت‌گیرانه تعرفه‌ها و سایر محدودیت‌ها از سوی واشنگتن، به شدت به دنبال تامین‌کنندگان جدید هستند، اروپایی‌ها بر کاهش وابستگی خود در مناطق خاصی متمرکز شده‌اند که معتقدند بیش از حد به کالاهای چینی وابسته شده‌اند.» لاوب گفت که مشتریان اروپایی به طور فزاینده ای در مورد قرار گرفتن در معرض چین، به ویژه آنهایی که در صنایع خرده فروشی غیرغذایی فعالیت می کنند، نگران بودند. تامین منابع برای برخی از گروه های بزرگتر این قاره، بسیار به چین وابسته است. این نوع شرکت‌ها در اروپا به‌شدت تلاش می‌کنند تا به دنبال جایگزین‌هایی بگردند.
فردریک نویمان، اقتصاددان ارشد آسیایی در HSBC گفت: «شرکت های اروپایی از رقابت قیمت کالاهای چینی سود برده اند، اما با این وجود، شرکت‌هایی که در برخی از مشاغل شیمیایی، دارویی و الکترونیکی فعالیت می‌کنند، به دنبال کاهش وابستگی به چین هستند.»
به گزارش فولاد ایران، تحلیلگران با اشاره به افزایش محموله‌ها به کارخانه‌های ساخت چین در قطب‌های تولیدی جایگزین خارج از کشور مانند ویتنام و مکزیک و افزایش رقابت‌پذیری کالاهای تولید داخل، هشدار دادند که فشار برای کاهش ریسک بعید است که به شدت به صادرات کلی چین ضربه بزند. آنها می افزایند که جذابیت پایه تولید چین، تلاش ها برای یافتن تامین کنندگان جدید را نیز پیچیده خواهد کرد، زیرا تهیه برخی از محصولات، به ویژه آنهایی که پیچیده تر هستند، در خارج از کشور بسیار دشوار است.


منبع: فایننشال تایمر

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۲۹
تعداد بازدید : ۱۸۶
کد خبر : ۶۹,۷۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید