پایگاه خبری فولاد ایران- جیم فارلی، مدیرعامل فورد، هشدار داد که اگر اروپا به تعیین مقررات جاهطلبانه و سپس تعدیل سالانه آنها در زمان کاهش تقاضای مصرفکننده ادامه دهد، خودروسازان داخلی خود را تضعیف خواهد کرد. او این رویکرد را مخل برنامهریزیهای پیچیده و زنجیره تأمین محصولات میداند که نیازمند دورههای زمانی طولانی و میلیاردها دلار سرمایهگذاری است.
به گزارش جی ام ک، فورد معتقد است که ترکیب اهداف سختگیرانه آلایندگی، الزامات محتوای داخلی، و تغییر مکرر ممنوعیت موتورهای احتراق داخلی، مشکلات سیاسی ایجاد کرده و سرمایهگذاریهای جدید را دشوار میسازد.
در حالی که قانون گذاران اروپایی مقررات را سختتر و بازنگری میکنند، برندهای چینی با خودروهای برقی ارزانتر به افزایش سهم خود در بازار ادامه میدهند. سهم بازار برندهای چینی در ۱۲ ماه دو برابر شده و به رکورد ۵.۵٪ رسیده، در حالی که سهم خودروهای برقی در اتحادیه اروپا حدود ۱۶٪ متوقف مانده است.
مدیرعامل فورد هشدار میدهد که این وضعیت نه یک "دوره گذار" بلکه یک "دوره انقباض" برای صنعت خودروسازی اروپا است. او تأکید کرد که این صنعت خواهان کمک مالی یا حمایتگرایی نیست.
کمیسیون اروپا باید اهداف انتشار کربن را با پذیرش واقعی بازار هماهنگ کند و یک افق ۱۰ ساله واقعبینانه و قابل اعتماد به تولیدکنندگان ارائه دهد؛ زیرا مصرفکنندگان برای گذار اجباری به خودروهای برقی آمادگی ندارند و این گذار باید تشویقی باشد.
منبع:GMK Center