به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تغییرات چشمگیر فناوری در صنعت خودرو

پایگاه خبری فولاد ایران – شرکت های خودروسازی نیسان و تویوتا، در پاسخ به تقاضاها برای وسایل نقلیه سبزتر و روابط ایجاد شده در یک محیط تولید دیجیتال به‌طور فزاینده‌ای تکامل می‌یابند. این دو شرکت که در سال 1999 شریک شدند اما در طول سالها تنش های فراوانی طی شراکت خود داشتند، طرح‌های تولید مشترک جدید در آمریکای لاتین، هند و اروپا را با هدف «بازسازی مشارکت» برنامه ریزی کردند.


شاید هیچ چیز برای آینده آنها یا هر خودروساز دیگری به اندازه خودروهای الکتریکی (EVs) مهم نباشد. در همین حال، شرکت خودروسازی رنو با جیلی، یک شرکت چینی، برای تولید خودروهای گازی، دیزلی و هیبریدی شریک خواهد شد.


به گزارش
 فولاد ایران، امروزه خودروها با فناوری پیشرفته تری تولید می‌شوند. آنها حاوی بیش از 1000 نیمه هادی و نرم افزاری هستند که به خودروها اجازه می دهد تا به عنوان وسایل نقلیه خودکار به طور فزاینده ای به سیستم عاملی نیاز داشته باشند که اساساً با خودروهای گذشته متفاوت است. پیش‌بینی می‌شود که نرم‌افزار، همراه با سنسورها و اجزای مشابه، حدود 50 درصد از هزینه‌های خودرو را تا سال 2030 تشکیل دهد که نسبت به 20 درصد در سال 2020 بیش از دو برابر خواهد شد.


خودروسازان مدتی است که با شرکت های تکنولوژی همکاری می کنند. به عنوان مثال، هوندا یک سرمایه گذاری مشترک خودروهای الکتریکی با سونی راه اندازی کرد. مطابق با این تکامل، کوالکام، شرکت نیمه هادی، قرار است در آمپر سرمایه گذاری کند و رنو هم اکنون با گوگل روی نسل بعدی وسایل نقلیه نرم افزاری کار می کند.


انتقال به وسایل نقلیه سبز بخشی از تحول بزرگ این صنعت است، فرآیندی که مدتی در جریان بوده و همچنان به سرعت در حال افزایش است و مطمئناً تغییرات بزرگ بیشتری در راه است.


منبع: Japan Times

۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۰۰
تعداد بازدید : ۳۶۵
کد خبر : ۶۴,۵۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید