به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت نفت به دلیل افزایش نگرانی تورم

پایگاه خبری فولاد ایران – قیمت نفت خام هفته را با کاهش آغاز کرد زیرا معامله گران منتظر آخرین آمار تورم از سوی ایالات متحده و قیمت های بازار در برنامه های اعلام شده روسیه برای کاهش نیم میلیون بشکه ای تولید نفت هستند. گزارش شاخص قیمت مصرف کننده برای ژانویه نیز فردا منتشر می شود، اما تجدید نظر در ارقام دسامبر منتشر شده در جمعه گذشته نشان داد که CPI برای آخرین ماه سال 2022 در واقع به جای کاهش همانطور که در ابتدا توسط BLS گزارش شده بود، افزایش یافته است.


علاوه بر نگرانی‌ها در مورد تورم ایالات متحده و تأثیر آن بر تقاضای نفت، معامله‌گران منتظر اخبار فدرال رزرو در این هفته هستند. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد OANDA گفت: "قیمت‌های نفت در حال کاهش است زیرا معامله‌گران انرژی چشم‌انداز بالقوه ضعیف‌تر تقاضای نفت خام را پیش‌بینی می‌کنند، چراکه یک گزارش تورم محوری می‌تواند فدرال رزرو را مجبور کند سیاست‌های خود را با شدت بیشتری تشدید کند."


در همین حال، اعلام کاهش تولید روسیه که به افزایش قیمت نفت در هفته گذشته کمک کرد، روند خود را طی کرد و تحلیلگران اشاره کردند که چنین کاهشی قبلاً قیمت گذاری شده بود.


به گزارش 
فولاد ایران، در زمان نوشتن این مقاله، نفت خام برنت 85.56 دلار در هر بشکه معامله می شد و وست تگزاس اینترمدیت با 78.85 دلار در هر بشکه معامله می شد که هر دو نسبت به روز جمعه حدود یک درصد کاهش داشتند.


منبع: Oilprice

۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ۱۵:۰۳
تعداد بازدید : ۴۸۸
کد خبر : ۶۴,۶۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید