به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار کار قوی و تورم پایین تر، تقویت کننده احساسات مصرف کننده

پایگاه خبری فولاد ایران – بر اساس نظرسنجی که روز جمعه توسط دانشگاه میشیگان منتشر شد، کاهش تورم و بازار کار قوی به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا احساس بهتری نسبت به اقتصاد داشته باشند.


این دانشگاه روز جمعه گزارش داد که شاخص اولیه مصرف برای ماه فوریه از 64.9 در ژانویه به 66.4 افزایش یافت. این بهترین آمار از ژانویه 2021 است، زمانی که شاخص 67.2 بود.


با این حال، تصویر نامطمئن اقتصادی بسیاری از مصرف کنندگان را هنوز در مورد آنچه در راه است نگران می کند. در حالی که شاخص سنجش احساسات مصرف کننده در مورد شرایط اقتصادی فعلی به بالاترین سطح از دسامبر 2021 رسیده است، شاخص انتظارات مصرف کننده که احساسات را در مورد وضعیت اقتصاد در یک سال و همچنین پنج سال اندازه گیری می کند، از 62.7 به 62.3 کاهش یافته است.


این نظرسنجی همچنین نشان داد که مصرف کنندگان انتظار دارند تورم در کوتاه مدت همچنان بالا بماند. انتظارات تورمی یک ساله از 3.9 درصد در ژانویه به 4.2 درصد افزایش یافت.


به گزارش 
 فولاد ایران، انتظارات تورمی برای فدرال رزرو نقاط مهمی هستند. اگر مصرف‌کنندگان بر این باورند که قیمت‌ها بالا باقی می‌مانند، این می‌تواند منجر به افزایش تقاضای دستمزد شود که می‌تواند باعث افزایش قیمت‌ها توسط مشاغل شود.


منبع: CNN

۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۲۶
تعداد بازدید : ۳۸۰
کد خبر : ۶۴,۵۸۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید