به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

لیتیوم-گوگرد و احتمال تغییر بازی باتری ها

پایگاه خبری فولاد ایران – یک تیم تحقیقاتی آزمایشگاهی لایه میانی جدیدی ساخته و آزمایش کرده است تا از انحلال کاتد گوگرد در باتری های لیتیوم-گوگرد جلوگیری کند. این لایه میانی جدید ظرفیت سلول لیتیوم-گوگرد Li-S را افزایش می دهد و آن را در صدها چرخه حفظ می کند. با این طراحی جدید، باتری های لیتیوم سولفور می توانند به پتانسیل کامل خود برسند.


به گزارش فولاد ایران، باتری های انرژی در زندگی روزمره، از تلفن های همراه و ساعت های هوشمند گرفته تا وسایل نقلیه الکتریکی، کاربرد بسیاری دارند. اکثر این دستگاه ها از باتری لیتیوم یون استفاده می کنند. باتری‌های لیتیوم یونی از زمان معرفی اولیه راه طولانی را پیموده‌اند، اما دارای معایبی نیز هستند، مانند طول عمر کوتاه، گرم شدن بیش از حد و چالش‌های زنجیره تامین برای برخی مواد خام.


دانشمندان در آزمایشگاه ملی آرگون (DOE) وزارت انرژی ایالات متحده در حال تحقیق بر روی راه حل هایی برای این مسائل با آزمایش مواد جدید در ساخت باتری هستند.

یکی از این مواد گوگرد است. گوگرد بسیار فراوان و مقرون به صرفه است و می تواند انرژی بیشتری نسبت به باتری های مبتنی بر یون سنتی در خود نگه دارد.


در مطالعه جدید، محققان طی این تحقیقات، باتری مبتنی بر گوگرد را با ایجاد لایه‌ای در داخل باتری که ظرفیت ذخیره‌سازی انرژی را اضافه می‌کند و در عین حال تقریباً مشکل سنتی باتری‌های گوگردی را که باعث خوردگی می‌شد، از بین می‌برند.


گزارشات نشان می دهد که اخبار بیشتری در این زمینه در راه است که واقعاً مورد استقبال قرار خواهد گرفت.


منبع: Oiprice

۸ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۳۰
تعداد بازدید : ۴۰۱
کد خبر : ۶۴,۷۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید