به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش بینی محدوده قیمت نفت در 90 تا 100 دلار

پایگاه خبری فولاد ایران – راسل هاردی، مدیر گروه ویتول و بزرگترین تاجر مستقل نفت جهان، گفت: "قیمت نفت ممکن است در نیمه دوم سال جاری به محدوده 90 تا 100 دلار در هر بشکه برسد، زیرا تقاضای جهانی در بحبوحه عرضه محدود به سطوح بی سابقه ای خواهد رسید." هاردی گفت: "چشم انداز قیمت های بالاتر در نیمه دوم سال، در محدوده 90 تا 100 دلار، یک احتمال واقعی است."


به گفته هاردی، تقاضای جهانی نفت در سال 2023 نسبت به سال 2022 به میزان 2.2 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به دلیل افزایش تقاضای گازوئیل، نفت و گاز مایع (LPG) به سطح رکوردی خواهد رسید.


هاردی گفت: "واقعیت این است که شما فضای زیادی در بخش عرضه ندارید، بنابراین پتانسیل یک رالی مطمئنا وجود دارد."


مدیر ارشد اجرایی ویتول گفت: "انتظار می‌رود که اوج تقاضا برای نفت در اواخر این دهه و در بحبوحه کربن ‌زدایی سریع به مرحله عمل برسد، اما سرمایه‌گذاری در عرضه نفت همچنان مورد نیاز است."


جی پی مورگان در این ماه گفت انتظار نمی رود قیمت نفت برنت در سال 2023 به 100 دلار در هر بشکه برسد، مگر اینکه یک رویداد مهم ژئوپلیتیکی دوباره بازارها را به لرزه درآورد. به گفته بانک وال استریت، انتظار می‌رود تولید نفت خام روسیه تا ژوئن بهبود یابد، در حالی که سطوح بالای قیمت‌ها مانع از خرید مجدد نفت خام آمریکا برای پر کردن ذخایر استراتژیک نفت (SPR) می‌شود.


گلدمن ساکس، به نوبه خود، همچنان انتظار دارد که قیمت نفت برنت در سال جاری به 100 دلار در هر بشکه برسد. در اوایل ماه جاری، گلدمن ساکس میانگین قیمت برنت خود را از 98 دلار به 92 دلار در هر بشکه در سال جاری کاهش داد. به گزارش فولاد ایران، با وجود کاهش پیش‌بینی‌های قیمت نفت، گلدمن ساکس همچنان یکی از صعودی‌ترین بانک‌های وال استریت در زمینه نفت خام و کالاها به طور کلی است. گلدمن همچنان معتقد است که یک ابر چرخه جدید در حال به وجود آمدن است.


منبع: Oilprice

۹ اسفند ۱۴۰۱ ۱۴:۰۹
تعداد بازدید : ۳۳۳
کد خبر : ۶۴,۸۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید