به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دلار آمریکا بر سر دوراهی

پایگاه خبری فولاد ایران - بر اساس گزارش فدرال رزرو نیویورک، دلار که نه تنها ارز غالب جهانی بلکه متغیر کلیدی موثر بر شرایط اقتصادی جهانی است، سال گذشته به بالاترین حد در 20 سال گذشته رسید. این به دنبال مخالفت فدرال رزرو با افزایش نرخ های تهاجمی بود.


از آن زمان به بعد، به نظر می رسید که تورم کاهش یافته و دلار را پایین می آورد. اما در هفته‌های اخیر، از آنجایی که مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی نشان می‌دهند که نبرد تورم فدرال رزرو هنوز به پایان نرسیده است، این ارز حدود 4 درصد از پایین‌ترین سطح اخیر خود افزایش یافته و اکنون نزدیک به بالاترین سطح هفت هفته‌ای است.


سرمایه‌گذاران نگران این بازگشت ناگهانی هستند، زیرا دلار قوی‌تر به معنای گران‌تر شدن محصولات ساخت آمریکا برای خریداران خارجی، کاهش ارزش درآمدهای خارج از کشور و تضعیف تجارت جهانی است.


تحلیلگران می گویند دلار آمریکا دوباره خود را در یک دوراهی مهم می‌بیند. در حالی که فدرال رزرو به طور ثابت به داده ها وابسته است، روند دلار نیز بر تورم و واکنش پولی فدرال رزرو متمرکز است.


تحلیلگران ولز فارگو در یادداشت اخیر خود نوشتند: "دلار قوی آمریکا یک باد مخالف برای درآمدهای بین المللی و عملکرد سهام برای سرمایه گذاران آمریکایی بوده است."
به گزارش
فولاد ایران، سرمایه گذاران به وضوح بر جلسه بعدی فدرال رزرو، که هنوز سه هفته باقی مانده است، برای سیگنال هایی در مورد جهت نرخ ها متمرکز هستند. آنها همچنین گزارش مشاغل جمعه آینده را برای هر گونه نرم شدن در بازار کار که می تواند روند جنگ طلبانه فدرال رزرو را کاهش دهد، تحت نظر دارند.


یک تهدید مهم دیگر برای دلار در کنگره مبارزه مداوم سقف بدهی است. اگر قانونگذاران با افزایش سقف بدهی موافقت نکنند، ایالات متحده ممکن است در تابستان یا در اوایل پاییز شروع به نکول در تعهدات مالی خود کند. این امر به طور بالقوه می تواند منجر به کاهش فاجعه آمیز رتبه اعتباری آمریکا شود و می تواند باعث افزایش مارپیچ دلار شود زیرا سرمایه گذاران شروع به فروش دارایی های خود در ایالات متحده و انتقال پول خود به ارزهای امن تر می کنند.


این قطعا نقش دلار را به عنوان یک ارز ذخیره ای که در معاملات در سراسر جهان استفاده می شود، تضعیف می کند.


منبع: CNN

۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ۱۳:۰۱
تعداد بازدید : ۲۷۵
کد خبر : ۶۴,۸۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید