به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش تقاضای چین، کاتالیزور بالا رفتن قیمت نفت

پایگاه خبری فولاد ایران – قیمت نفت خام در این هفته می تواند رگه ای از کاهش هفتگی را به دلیل انتظارات برای افزایش تقاضا در چین، معکوس کند. اگرچه معاملات امروز با کاهش برای وست تگزاس و برنت آغاز شد، اما پس از گزارش مقامات آماری چین مبنی بر اینکه فعالیت‌های تولیدی در ماه فوریه با سریع‌ترین سرعت در بیش از 10 سال گذشته رشد کرده است، قیمت نفت هفته را با افزایشی به پایان خواهد رساند.


در سمت نزولی، اضافه شدن ذخایر نفت خام در ایالات متحده وجود دارد که مجموع را از کمتر از میانگین پنج ساله به حدود 9 درصد بالاتر رسانده و نگرانی ها در مورد عرضه را کاهش داده است.


همچنین آخرین داده های مربوط به تورم از منطقه یورو وجود دارد که نشان دهنده افزایش بیش از حد انتظار به 8.5 درصد در ماه فوریه است. تورم بالا منجر به کاهش رشد اقتصادی و در نتیجه کاهش تقاضا برای نفت و فرآورده های نفتی می شود.


به گزارش 
فولاد ایران، همین حال، سیگنالی از سوی فدرال رزرو مبنی بر اینکه ممکن است افزایش نرخ بهره را حداقل برای مدتی در اواخر سال جاری متوقف کند، فشار صعودی به قیمت ها اضافه کرد.


در سمت عرضه، مجموع تولید اوپک در ماه گذشته افزایش یافت زیرا نیجریه تولید خود را به بالاترین میزان در یک سال گذشته رساند، یعنی 1.44 میلیون. این به افزایش 120 هزار بشکه ای در روز کل تولید اوپک در فوریه کمک کرد و کاهش بیش از 49000 بشکه در روز رزرو شده برای ژانویه را جبران کرد.


چین همچنان بزرگترین عامل افزایشی قیمت نفت است و انتظار می رود این کشور در سال جاری شاهد رشد اقتصادی قوی باشد. پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی این کشور بیش از 5 درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد که بدون شک تقاضا برای نفت را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.


با این حال، نگرانی در مورد تورم در سایر نقاط جهان، به ویژه اتحادیه اروپا و ایالات متحده، همچنان قابل توجه است که به عنوان سقفی بر قیمت ها عمل می کند.


منبع: Oilprice

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ۰۷:۲۷
تعداد بازدید : ۷۳۸
کد خبر : ۶۴,۸۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید