به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آمریکا همچنان نیازمند منابع فسیلی

پایگاه خبری فولاد ایران – به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان، آمریکا با چالش های منحصر به فردی در انتقال به انرژی پاک مواجه است. در حالی که شرکت‌های برق به سرعت کارخانه‌های زغال‌سنگ را می‌بندند، حفاری‌های نفت و گاز آمریکایی در مسیر ثبت رکوردهای جدید پمپاژ هستند که ناشی از تقاضای بالا در داخل و خارج از کشور است.


این امر عدم توازن انتقال را نشان می دهد، به طوری که اتومبیل های الکتریکی و پمپ های حرارتی جایگزین اتومبیل ها و کوره های گازی می شوند، اما همچنین تقاضای برق را در شبکه آمریکا افزایش می دهند. متأسفانه، منابع انرژی با کربن صفر هنوز نمی توانند مقادیر زیادی انرژی را تأمین کنند و انتقال انرژی با سرعت های متفاوتی در بخش های مختلف رخ می دهد.


اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده پیش بینی می کند که زغال سنگ 17 درصد از تولید برق آمریکا در سال جاری را تشکیل می دهد، در حالی که 24 درصد برای انرژی های تجدیدپذیر و 37 درصد برای گاز طبیعی است.
بر اساس گزارش EIA، انتظار می رود مصرف زغال سنگ آمریکا در سال 2023 به 434 میلیون تن برسد.
دولت بایدن در تلاش است تا با قانون کاهش تورم، که پول هنگفتی را به فناوری انرژی پاک تزریق می کند، انتقال به سمت انرژی پاک در ایالات متحده را تسریع بخشد. با این حال، این انتقال ناهموار است و چالش های مهمی را برای سیاست گذاران به همراه دارد.


انتقال به سمت انرژی های تجدیدپذیر برای برخی از بخش ها مانند تولید برق بادی و خورشیدی نسبتاً آرام بوده است. اما بخش‌های دیگر برای پذیرش سریع فناوری‌های جدید دچار مشکل شده‌اند.


یکی از چالش های عمده ای که دولت بایدن با آن مواجه است، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از حمل و نقل است که 27 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده را تشکیل می دهد.
در حالی که خودروهای الکتریکی محبوب تر می شوند، هنوز هم تنها بخش کوچکی از کل فروش خودرو در ایالات متحده را تشکیل می دهند. علاوه بر این، بسیاری از آمریکایی‌ها به دلیل کمبود زیرساخت شارژ و نگرانی‌های مربوط به مقرون به صرفه بودن، همچنان به خودروهای بنزینی متکی هستند.
چالش دیگر ایجاد تعادل بین نیاز به برق قابل اعتماد برای کاهش انتشار کربن است.


منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی باد و خورشید متناوب هستند و همیشه نمی توانند انرژی قابل اعتمادی را در صورت نیاز فراهم کنند. گاز طبیعی تا زمانی که راه حل های ذخیره سازی انرژی بهتری در دسترس قرار گیرد، نقش مهمی در تامین برق قابل اطمینان ایفا خواهد کرد.


با وجود این چالش‌ها، دلایلی برای خوش‌بینی نسبت به گذار آمریکا به سمت انرژی پاک وجود دارد. هزینه های انرژی های تجدیدپذیر به سرعت در حال کاهش است و باعث رقابت فزاینده آن با سوخت های فسیلی می شود. علاوه بر این، بسیاری از کشورها اهداف بلندپروازانه ای را برای انتقال به سمت انرژی های تجدیدپذیر تعیین کرده اند که می تواند به نوآوری و سرمایه گذاری در این بخش کمک کند.


در نهایت، دستیابی به یک گذار موفق به سمت انرژی پاک نیازمند همکاری بین دولت‌ها، مشاغل و افراد در تمام بخش‌های جامعه است.


به گزارش 
فولاد ایران، در حالی که طی یک دهه گذشته پیشرفت هایی در برخی زمینه ها حاصل شده است، اگر آمریکا به اهداف جاه طلبانه اقلیمی خود دست یابد و به هدایت جهان به سوی آینده ای پایدارتر کمک کند، کارهای زیادی باید انجام شود.


منبع: Oilprice

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ۰۷:۳۱
تعداد بازدید : ۴۶۲
کد خبر : ۶۴,۸۸۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید