به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تحریم صادرات فلزات، دستاویز تسلیحاتی بعدی پوتین

تحریم صادرات فلزات، دستاویز تسلیحاتی بعدی پوتین

پایگاه خبری فولاد ایران – روسیه صادرات گاز طبیعی به اروپا را محدود کرده و اعلام کرده است که در واکنش به تحریم‌های غرب در ماه جاری به طور موقت تولید نفت خود را کاهش می‌دهد. محققان سیتی گروپ هشدار داده اند که در مرحله بعد، پوتین می تواند صادرات فلزات مهمی مانند آلومینیوم و پالادیوم را به سلاح تبدیل کند.


این بانک در یادداشتی به مشتریان خود گفت که قیمت این کالاها ممکن است در نتیجه این امر افزایش یابد.


تحلیلگران سیتی نوشتند: "هر گونه محدودیت بر صادرات می تواند در کوتاه مدت پیامدهای عمده ای برای بازارها داشته باشد."


چنین محدودیت هایی باعث اختلال در عملکرد تولید کنندگان در سراسر جهان می شود و باعث افزایش تورم شود.


بر اساس گزارش سیتی، حدود 15 درصد آلومینیوم بازار جهانی از روسیه تامین می شود. آمریکا تعرفه 200 درصدی بر واردات این فلز از روسیه وضع کرده است که از جمعه اعمال می شود.


گفته می شود تولید پالادیوم روسیه، که در دستگاه هایی استفاده می شود که انتشار گازهای گلخانه ای از خودروها را محدود می کند، حدود یک چهارم عرضه جهانی را تشکیل می دهد.


مسکو آمادگی خود را برای استفاده از منابع طبیعی گسترده روسیه برای ضربه زدن به غرب نشان داده است. به عنوان مثال، سال گذشته روسیه صادرات گاز طبیعی خود را به اروپا، مشتری اصلی خود، کاهش داد. این امر دولت های منطقه را مجبور کرد تا تلاش ها را برای یافتن تامین کنندگان جدید افزایش دهند.


روسیه همچنین متهم شده است که با محاصره بنادر دریای سیاه اوکراین در چند ماه اول جنگ و هدف قرار دادن زیرساخت‌های کشاورزی و اختلال در عرضه غلات به بازارهای جهانی، عرضه جهانی مواد غذایی را تسلیحاتی کرده است.


به گزارش فولاد ایران، نقش روسیه در صنعت انرژی هسته ای جهانی نیز زیر ذره بین است. این کشور صادرکننده کلیدی سوخت هسته‌ای است و بخش هسته‌ای آن تاکنون عمدتاً از تحریم‌های غرب فرار کرده است.


منبع: CNN

۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۵۵
تعداد بازدید : ۴۱۴
کد خبر : ۶۴,۹۴۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید