به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

لزوم تجدید نظر در مورد نرخ بهره با سقوط SVB

پایگاه خبری فولاد ایران - شکست بانک سیلیکون ولی بازارهای جهانی را بهم ریخته و موجب شده سرمایه‌گذاران در پیش‌بینی‌های خود برای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره تجدید نظر کنند. قیمت اوراق قرضه دولتی روز دوشنبه افزایش یافت و بازدهی دو ساله خزانه داری ایالات متحده بزرگترین کاهش یک روزه خود از سال 1987 را به ثبت رساند، زیرا مدیران صندوق اظهار امیدواری کردند که فدرال رزرو برای ثبات سیستم مالی جهانی از طریق ثابت نگه داشتن نرخ های بهره در دوره بعدی خود اقدام کند.


به گزارش
فولاد ایران، بازدهی دو ساله خزانه داری که با انتظارات نرخ بهره حرکت می کند، با 0.59 درصد کاهش به 4 درصد رسید که پایین ترین سطح از سپتامبر است.

بازده اوراق قرضه 10 ساله دولتی با 0.14 درصد کاهش به 3.54 درصد رسید. SVB هفته گذشته پس از رقابت مشتریان برای برداشت پول خود در بزرگترین آزمایش سیستم مالی ایالات متحده از سال 2008، توسط رگولاتورها تصاحب شد. روز دوشنبه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، تلاش کرد تا به آمریکایی ها اطمینان دهد که پول آنها ایمن است و قول داد هر کاری برای بهبود اوضاع انجام دهد.


با این حال، سهام First Republic تا 79 درصد کاهش یافت و این بانک روز خود را با 61.8 درصد کاهش به پایان رساند. شاخص بانک های نزدک که شامل وام دهندگان بزرگتر ایالات متحده می شود، 11.7 درصد کاهش یافت. شاخص بانک‌های Stoxx اروپا 6.7 درصد کاهش یافت و کاهش خود را از اواسط هفته گذشته به بیش از 11 درصد رساند و تمام 22 سهام این شاخص در محدوده منفی قرار گرفتند. چندین وام دهنده تنها در روز دوشنبه با کاهش دو رقمی مواجه شدند، از جمله بانکو سابادل اسپانیا و کامرزبانک آلمان. گروه Bawag اتریش 8 درصد سقوط کرد. شکست SVB و بسته شدن Signature Bank تنها چند ماه پس از بحران کوتاه مدت در اوراق قرضه دولتی بریتانیا رخ داد که بر ریسک های مدفون در سیستم مالی تاکید کرد زیرا بانک های مرکزی به سرعت هزینه های استقراض را بالا می برند.


سرمایه گذاران و تحلیلگران می گویند که سیاست گذاران باید با احتیاط حرکت کنند. نگرانی در مورد درآمدهای بانکی و ترازنامه ها نیز به احساسات منفی برای بانک ها و بازارهای سهام می افزاید. سرمایه گذاران بر این باورند که تحولات اخیر به این معنی است که فدرال رزرو کمپین خود را برای افزایش نرخ بهره کاهش خواهد داد. گلدمن ساکس روز دوشنبه گفت که دیگر انتظار افزایشی در نشست فدرال رزرو که در 22 مارس پایان می یابد، «با توجه به فشارهای اخیر در سیستم بانکی» نیست.


فروپاشی بانک های امریکا با برجسته کردن ریسک‌های مرتبط با افزایش نرخ‌ها، باد را از بادبان دلار آمریکا خارج کرد. شاخص قدرت دلار نیز در برابر سبدی متشکل از شش همتای بین المللی روز دوشنبه 0.6 درصد کاهش یافت.


منبع: فایننشال تایمز

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۰۶
تعداد بازدید : ۵۲۲
کد خبر : ۶۴,۹۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید