به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بانک جهانی در صدد تامین مالی پروژه های گاز طبیعی کشورهای محروم

پایگاه خبری فولاد ایران - ویکتوریا کواکوا، معاون بانک جهانی در شرق و جنوب آفریقا، در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: بانک جهانی برای تأمین مالی پروژه‌های گاز در موزامبیک برای اطمینان از دسترسی بیشتر به انرژی آماده است.


در سال 2017، گروه بانک جهانی اعلام کرد که پس از سال 2019 نفت و گاز بالادستی را تامین مالی نخواهد کرد. اما این گروه خاطرنشان کرد که در شرایط استثنایی، تامین مالی گاز بالادستی در کشورهای فقیر مورد توجه قرار خواهد گرفت. شرایط دسترسی به انرژی برای فقرا و این پروژه با تعهدات توافقنامه پاریس مطابقت دارد.


کواکوا گفت که بانک جهانی می‌تواند از توسعه گاز بالادستی موزامبیک حمایت کند در صورتی که این منبع کم‌هزینه باشد تا مردم بیشتری به برق دسترسی داشته باشند و از طریق صادرات به کشورهای دیگر کمک کند تا منابع انرژی آلاینده‌تر مانند زغال سنگ را کاهش دهند.


به گزارش
فولاد ایران، شرکت‌های بزرگ نفتی بین‌المللی پروژه‌های متعددی در سواحل موزامبیک دارند که در سال‌های اخیر حجم زیادی از گاز در آن کشف شده است. گاز طبیعی مایع(LNG)  آفریقا یکی از گزینه های اتحادیه اروپا برای جایگزینی خط لوله روسیه است.


منبع: Oilprice

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۱۸
تعداد بازدید : ۴۷۸
کد خبر : ۶۴,۹۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید