به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بانک جهانی تامین مالی مبارزات آب و هوایی را جدی نگرفته است

پایگاه خبری فولاد ایران – جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، رهبری بانک جهانی را ترغیب به سرعت عمل در اعمال اصلاحات برای آزاد کردن پول بیشتر برای مقابله با تغییرات آب و هوا در میان سایر چالش های جهانی، می کند. ایالات متحده بزرگترین سهامدار مؤسسه مالی بین المللی است که بودجه را برای کشورهای در حال توسعه تأمین می کند و همراه با چندین سهامدار عمده دیگر از جمله آلمان برای بازنگری اساسی آن تلاش کرده است.


یلن در سخنرانی روز پنجشنبه در واشنگتن، بر نگرانی های خود در مورد بانک تمرکز کرد. او گفت که بانک جهانی باید چشم انداز خود را برای رسیدگی به چالش های جهانی گسترش دهد و به کاهش هزینه ها برای کشورهایی که برای انجام این کار به بودجه نیاز دارند کمک کند. یلن همچنین خاطرنشان کرد که گنجاندن مسائل جهانی مانند تغییرات آب و هوایی یا آمادگی برای بیماری همه گیر نباید به معنای دور کردن بانک از هدف فعلی خود برای کاهش فقر باشد. او گفت: "جهان تغییر کرده است و ما به این نهادهای حیاتی نیاز داریم که همراه با آن تغییر کنند. در دنیای امروز، پیشرفت پایدار در زمینه فقرزدایی و توسعه اقتصادی بدون پرداختن به چالش‌های جهانی که همه ما با آن روبرو هستیم، امکان‌پذیر نیست."


به گزارش 
فولاد ایران، سال گذشته، یلن از این بانک خواست تا یک «نقشه راه تکامل» ایجاد کند تا نشان دهد چگونه می‌تواند شرایط آب و هوایی و آمادگی همه‌گیری را در مدل‌های عملیاتی خود بگنجاند. یلن روز پنجشنبه گفت ایالات متحده انتظار دارد طی چند ماه آینده ایده ها به عمل تبدیل شود.


یلن روز پنجشنبه پیشنهادات قبلی خود را تکرار کرد مبنی بر اینکه بانک‌های توسعه به طور گسترده باید از منابع مالی امتیازی، از جمله کمک‌های بلاعوض، برای تامین مالی سرمایه‌گذاری‌هایی که منافع آن در سطح جهانی تقسیم می‌شود، استفاده کنند. او گفت که این می تواند شامل تامین مالی برای از کار انداختن نیروگاه های زغال سنگ و محافظت از کارگران در طول انتقال انرژی پاک باشد.


منبع: فایننشال تایمز

۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ۱۴:۴۶
تعداد بازدید : ۵۰۰
کد خبر : ۶۴,۶۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید