به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ارزش سهام بانکی اروپا در مواجهه با بیشترین کاهش

پایگاه خبری فولاد ایران - ارزش سهام بانک های اروپا روز دوشنبه برای سومین روز متوالی، علیرغم حرکت های چشمگیر آخر هفته دولت های ایالات متحده و بریتانیا برای تقویت اعتماد به سیستم مالی پس از سقوط بانک سیلیکون ولی، کاهش یافت.


شاخص اروپایی  Stoxx Europe 600 Banks، که 42 بانک بزرگ اتحادیه اروپا و بریتانیا را دنبال می‌کند، تا اواسط بعد از ظهر 5.6 درصد کاهش یافت که بیشترین افت از مارس سال گذشته است. شاخص FTSE 100 (UKX)  نیز 2.2 درصد افت کرد.


سهام بانک سوئیسی Credit Suisse (AMJL) قبل از بهبودی 12 درصد سقوط کرد و به پایین ترین حد خود رسید. سهام HSBC (FTRXX) 3.8 درصد، Barclays (ATMP) 5.7 درصد، Deutsche Bank (DB) 4.3 درصد و Unicredit ایتالیا (UNCFF) 7.5 درصد سقوط کردند.


این ریزش ها این نگرانی را تشدید کرده است که دومین سقوط بزرگ بانکداری ایالات متحده ممکن است ورشکستگی بیشتر بانک های ضعیف تر را به دنبال داشته باشد.


به گزارش
فولاد ایران، مشخص نیست که بانک‌های اتحادیه اروپا و بریتانیا چه تعداد ضرر و زیان غیر واقعی را متحمل شده‌اند. اقدامات خارق‌العاده مقامات ایالات متحده برای جلوگیری از فرار بیشتر بانک‌ها و کمک به شرکت‌هایی که مبالغ هنگفتی را نزد بانک‌ها سپرده‌اند برای ادامه پرداخت حقوق و تامین مالی عملیات خود طراحی شده‌ است.


منبع: CNN

۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۰۳
تعداد بازدید : ۵۵۳
کد خبر : ۶۴,۹۹۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید