به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ضربه سقوط بانک سیلیکون ولی به استارت‌آپ‌های چینی

پایگاه خبری فولاد ایران - پیامدهای بانک سیلیکون ولی تأثیرات موجی بر استارت آپ های چینی دارد، به ویژه آنهایی که با سرمایه های دلاری آمریکا حمایت می شوند.


به گزارش
فولاد ایران، رگولاتورهای ایالات متحده روز جمعه این بانک را تعطیل کردند که به دومین ورشکستگی بانکی این کشور تبدیل شد. بانک سیلیکون ولی کسب و کار خود را بر پایه حمایت از استارت آپ های فناوری، از جمله استارتاپ های چینی بنا کرده بود.


داشتن یک حساب بانکی در SVB به استارت‌آپ‌های مستقر در چین این امکان را می‌دهد تا با سرمایه‌گذاران مستقر در ایالات متحده با توجه به فشار قانونی پکن و واشنگتن، همکاری کنند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از استارت آپ های چینی دارای حساب SVB هستند. با این حال، گفته می شود بسیاری از استارت‌آپ‌های مستقر در چین تمایل دارند با حساب‌های بانکی در SVB شروع به کار کنند.


لازم به ذکر است که سرمایه گذاری مشترک SVB در چین که با بانک توسعه پودونگ شانگهای 50-50 برگزار می شود، در بیانیه ای اعلام کرد که دارای ترازنامه مستقل است.

این سرمایه گذاری مشترک که SPD Silicon Valley Bank نام دارد، دارای 2 میلیارد یوان چین (290 میلیون دلار) سرمایه ثبت شده است.


طبق یک بیانیه مطبوعاتی، SVB تا پایان دسامبر تقریباً 209 میلیارد دلار دارایی و 175.4 میلیارد دلار کل سپرده داشت.


منبع: CNBC

۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۱۷
تعداد بازدید : ۵۰۵
کد خبر : ۶۴,۹۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید