به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تاثیر کاهش غیرمنتظره تولید نفت اوپک بر قیمت بنزین ایالات متحده

پایگاه خبری فولاد ایران - اقدام غافلگیرکننده اوپک و متحدانش برای کاهش تولید نفت به زودی در پمپ های بنزین آمریکا احساس خواهد شد.


گروه موسوم به اوپک پلاس روز یکشنبه اعلام کرد که تولید نفت خود را از ماه می تا پایان سال به میزان بیش از 1.6 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد. این خبر باعث شد که هر دو قیمت نفت خام برنت، معیار جهانی نفت، و WTI، معیار ایالات متحده، حدود 6 درصد در معاملات روز دوشنبه افزایش داشته باشند.


اعلام کاهش تولید همچنین تأثیر فوری بر معاملات آتی بنزین داشت که بسیار سریعتر از افزایش قیمت نفت به رانندگان آمریکایی منتقل می شود که در معاملات صبح حدود 8 سنت در هر گالن یا حدود 3 درصد افزایش یافت.


تام کلوزا، رئیس تحلیل انرژی جهانی OPIS که قیمت بنزین را دنبال می‌کند، گفت: "من فکر می‌کنم اوپک در حال بیدار کردن هیولای تورم است. مطمئناً کاخ سفید محاسبات را برای مدتی تغییر می دهد."


به گزارش سازمان انرژی امریکا، میانگین ملی قیمت بنزین آمریکا در روز دوشنبه به 3.51 دلار رسید. کلوزا گفت که به لطف حرکت اوپک می توان شاهد افزایش قیمت بنزین به 3.80 تا 3.90 دلار در یک زمان نسبتاً کوتاه باشیم.


او گفت: "ما به گالن 5 دلار بر نمی گردیم. من فکر نمی کنم که حتی به 4 دلار هم برسیم، اما تا پایان تابستان رانندگان ایالات متحده ممکن است به بالاتر از قیمت های سال قبل برگردند، به خصوص اگر طوفان یا طوفان های دیگری بر تولید در امتداد ساحل خلیج تأثیر بگذارد."


به گزارش 
فولاد ایران، میانگین قیمت بنزین معمولی آمریکا در سال گذشته در پی حمله روسیه به اوکراین و اختلالی که در بازارهای انرژی جهان ایجاد کرد، به 4.19 دلار در هر گالن رسید.


منبع: CNN

۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ۱۲:۵۷
تعداد بازدید : ۳۵۴
کد خبر : ۶۵,۰۳۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید