به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تورم بالا باعث تقویت دارایی های عمومی

پایگاه خبری فولاد ایران - صندوق بین‌المللی پول روز دوشنبه اعلام کرد که تورم بالاتر دارایی های عمومی اقتصادهای پیشرفته را تقویت کرده است و از دولت‌ها می‌خواهد از درآمدهای بادآورده برای کاهش کسری بودجه استفاده کنند. تحقیقات منتشر شده توسط صندوق نشان داد که افزایش غیرمنتظره قیمت ها در چند سال گذشته به کاهش بار بدهی ها کمک کرده است.


بر اساس داده‌های صندوق بین‌المللی پول، تورم بالا منجر به کاهش بار خالص بدهی ایالات متحده از 99 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2020 به 95 درصد در سال 2022 شد، علی‌رغم کسری بودجه بزرگ این کشور در دوران همه‌گیری.


تورم بالا تا حدودی به دلیل افزایش قیمت‌ها در سال‌های 2021 تا 2022 بیش از انتظار سرمایه‌گذاران بود، باعث درآمد بادآورده دارایی های عمومی شد.


به گزارش 
فولاد ایران، شوک به قیمت‌ها به دلیل مشکلات زنجیره تامین در طول همه‌گیری و افزایش هزینه‌های غذا و انرژی در سراسر اروپا پس از حمله روسیه به اوکراین، اکنون در بازارهای اوراق قرضه قیمت گذاری شده است. بازده اوراق قرضه دولتی 10 ساله معیار ایالات متحده از 1.1 درصد در ابتدای سال 2021 به 3.5 درصد امروز افزایش یافته است. در حالی که اکثر اقتصادهای پیشرفته در پاسخ به تورم بالاتر، مستمری عمومی و تامین اجتماعی را به طور خودکار افزایش می‌دهند، اکثر کشورها آستانه‌ها را در سیستم‌های مالیاتی خود تغییر ندادند یا دستمزدهای بخش دولتی را با تورم شاخص نکردند. این به کاهش کسری بودجه در سراسر جهان با افزایش پنهان مالیات کمک کرده است.


ارزش پول ایالات متحده در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است و اقتصادهای نوظهور را برای پرداخت هزینه های بالاتر بدهی خود دچار مشکل کرده است. تحقیقات صندوق بین‌المللی پول همچنین نشان داد که کاهش کسری بودجه می‌تواند به مهار فشار قیمت‌ها کمک کند و کاهش 1 درصدی تولید ناخالص داخلی منجر به کاهش 0.5 درصدی تورم شود. صندوق بین المللی پول اظهار می کند که سیاست های مالی می تواند به بانک های مرکزی کمک کند تا تورم را کاهش دهند. این صندوق گفت: "محدودیت مالی هدفمند می تواند برای حمایت از سیاست پولی در دستیابی به ثبات قیمت ها و در عین حال محافظت از اقشار آسیب پذیر در برابر بحران هزینه های زندگی طراحی شود."


منبع: فایننشال تایمز

۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ۱۳:۱۲
تعداد بازدید : ۳۵۰
کد خبر : ۶۵,۰۴۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید