به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آیا اقتصاد ایالات متحده «ناخوش» است؟

پایگاه خبری فولاد ایران- پس از ماه ها بازار کار و اقتصاد بسیار قوی ایالات متحده، به نظر می رسد همه چیز در حال کند شدن است.


آخرین داده‌های اقتصادی نشان می‌دهد که روند مصرف در حال کم شدن است، فعالیت‌های استخدامی تعدیل می‌شود، فعالیت‌های تجاری نرم‌تر می‌شود، بخش‌های حساس به نرخ بهره عقب‌نشینی می‌کنند و مسکن رو به سکون است.


سوال این است که آیا گزارش ماهانه مشاغل روز جمعه، این روند را تایید می کند یا خیر. بازار کار ایالات متحده یکی از بزرگترین منابع تنش در اقتصاد امروز آن است.

مقامات فدرال رزرو می گویند که پیش از غلبه بر تورم چسبنده، نرخ اشتغال و سرعت افزایش دستمزدها باید کاهش یابد.


طی سال گذشته، فدرال رزرو برای خنک کردن اقتصاد، نرخ بهره را از تقریباً صفر به محدوده 4.75 تا 5 درصد افزایش داده است. اما بازار مشاغل داغ و نرخ بیکاری نزدیک به پایین ترین سطح تاریخی یعنی 3.6 درصد است. کاهش سرعت در گزارش رسمی مشاغل ایالات متحده در روز جمعه می تواند نشان دهنده یک تغییر اقتصادی باشد.


شواهد اخیر بازار کار نشان می‌دهد که این روند در بسیاری از بخش‌ها کاهش یافته است. اطلاعات بیشتر مشاغل منتشر شده در این هفته نشان می دهد که استخدام ممکن است کند شود.


به نظر می رسد قدرت مصرف کننده آمریکایی که از اقتصاد ایالات متحده حمایت می کند نیز در حال کاهش است.


در همین حال، روند فروش املاک در سال گذشته بیش از 20 درصد کاهش یافته و آخرین نظرسنجی تولید ISM نشان می دهد که سرمایه گذاری تجاری در حال کاهش است. در حالی که شاخص های اصلی سهام ایالات متحده در سال جاری افزایش یافته اند، ضعف اساسی در بنیادهای بازار وجود دارد.


به گزارش
فولاد ایران، جمع بندی اقتصادی ایالات متحده نشان می دهد که حال اقتصاد خوب نیست و بعید است در ماه‌های آینده بهتر شود. گزارش شغلی روز جمعه به ما ایده بهتری در مورد اینکه واقعاً اقتصاد چقدر بیمار است، می دهد.


روابط تیره بین چین و ایالات متحده و حمله روسیه به اوکراین نیز منجر به افزایش انزوای مالی در چند سال گذشته شده است. صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدیدی در روز چهارشنبه نوشت: "این تنش‌ها سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی را کاهش داده و به سیستم‌های پرداخت و قیمت دارایی‌ها آسیب رسانده و ثبات مالی جهانی را تضعیف کرده است." این صندوق گفت: "این به نوبه خود با افزایش هزینه های تامین مالی بانک ها، کاهش سودآوری آنها و کاهش وام دهی آنها به بخش خصوصی به بی ثباتی دامن می زند."


منبع: CNN

۱۹ فروردین ۱۴۰۲ ۱۴:۱۲
تعداد بازدید : ۴۰۷
کد خبر : ۶۵,۰۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید