به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

روند تورم در اقتصادهای بزرگ

پایگاه خبری فولاد ایران- تورم ایالات متحده در طول سال گذشته به طور مداوم کاهش یافته است، اگرچه کاهش در ماه های اخیر به دلیل بالا ماندن فشار قیمت ها در بخش هایی مانند مسکن، از جمله اجاره بها، کاهش یافته است. روز چهارشنبه، اداره آمار کار آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف کننده خود را منتشر خواهد کرد که پیش بینی می شود نشان دهد تورم در ماه مارس با سرعت کمتری نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.


اقتصاددانان انتظار دارند که این رقم در مقایسه با 6 درصد در ماه فوریه 5.2 درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد. انتظار می رود شاخص قیمت مصرف کننده از 0.5 درصد به 0.4 درصد کاهش یابد. تحلیلگران بارکلیز استدلال می کنند که کاهش مورد انتظار در تورم کل در این ماه به دلیل کاهش هزینه های انرژی و مواد غذایی است.


اقتصاددانان پیش‌بینی می کنند که تولید ناخالص داخلی بریتانیا بین ژانویه تا فوریه، پس از رشد 0.3 درصدی در ماه قبل، ثابت باقی می‌ماند. نظرسنجی های تجاری، مانند شاخص های مدیریت خرید، به بهبود در حال ظهور فعالیت های تجاری در ماه فوریه اشاره می کند. این رشد با کاهش کاهش اختلال زنجیره تامین و کاهش ریسک رکود تقویت شد. داده‌های رسمی قبلاً نشان داده است که خرده‌فروشی در ماه فوریه افزایش یافته است، در حالی که انتظار می‌رود پس از بارش شدید باران بر فعالیت در ژانویه، بخش ساخت‌وساز دوباره بهبود یابد.


به گزارش فولاد ایران، چین نیز قرار است در این هفته مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی مهم را منتشر کند، از جمله قرائت‌هایی در مورد تورم، تجارت و وام‌دهی یوانی، که هر یک از آنها می‌تواند بازارها را متزلزل کند. اقتصاددانان انتظار دارند تورم سالانه مصرف‌کننده نسبت به ماه قبل در سطح 1 درصد ثابت بماند. به گفته آیریس پانگ، اقتصاددان ارشد چین، عامل تعیین کننده، قرائتی از وام‌های جدید یوانی است که بانک مرکزی کشور می‌تواند در هر مقطعی در هفته آینده آزاد کند و بازارها را حرکت دهد. اقتصاددانان گلدمن ساکس انتظار دارند که پس از افت شدید در فوریه، وام بانکی به 3.3 تریلیون یوان در ماه مارس افزایش یابد، که این امر به پشتوانه سیاست حمایتی پکن و رشد قوی تقاضای اعتبار ناشی از بازگشایی اقتصادی این کشور از محدودیت های همه گیر ناشی می شود.


منبع: فایننشال تایمز

۲۰ فروردین ۱۴۰۲ ۱۲:۲۹
تعداد بازدید : ۳۸۶
کد خبر : ۶۵,۱۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید