به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چشم اندازی روشن پیش روی اقتصاد چین

پایگاه خبری فولاد ایران - اقتصاددانان چینی معتقدند این کشور امسال در مسیر بهبود و رونق قرار گرفته است. طی یک سال گذشته  اقتصاد چین دوره دشواری را پشت سر گذاشت ولی به نظر آن روزها اکنون گذشته و امسال همه چیز به مسیر خود باز می گردد.


البته این کشور هنوز هم ممکن است با فشارهای کاهش تقاضا ، افزایش عرضه و تضعیف جو بازار روبرو شود، مبارزه جهانی علیه تورم، احتمال شیوع مجدد کرونا و تنش های ژئوپلیتیکی را نیز باید افزود. با این وجود، به نظر تحلیلگران چینی اقتصاد چین همچنان انعطاف پذیر و نیرومند خواهد بود.


به گزارش فولاد ایران،  فرض آن ها مبتنی بر این واقعیت است که مقامات دولت مرکزی ثبات اقتصادی را در اولویت اصلی و محافظت از رشد اقتصادی، اشتغال و رشد قیمت ها را نیز در نظر دارند و به افزایش تقاضای داخلی خیلی امیدوارند.


علاوه بر این، برای حل بحران املاک و کاهش ریسک های آن ، دولت چین اقدامات گسترده ای را انجام داده است.  بنابراین آن ها امیدوارند مصرف داخلی به طور قابل توجهی افزایش می یابد و بخش املاک و مستغلات امسال به آرامی بهبود می یابد. ولی ضعف کلی بازار املاک ممکن است در سال 2023 باقی بماند زیرا سرمایه گذاری و مصرف در این بخش هنوز هم برای تثبیت به زمان نیاز دارد.


از طرف دیگر ، انتظار می رود سرمایه گذاری در بخش زیرساخت های چین حرکت خود را حفظ کند، زیرا این بخش عامل مهمی برای تقویت تقاضای داخلی و ارتقاء رشد اقتصادی چین می باشد.


منبع: steel mint
ترجمه: مونا تابان شمال

۹ اسفند ۱۴۰۱ ۱۴:۱۷
تعداد بازدید : ۳۶۲
کد خبر : ۶۴,۸۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید