به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اوج جمعیت جهان، کمتر از حد انتظار

پایگاه خبری فولاد ایران- شواهد جدید نشان می دهد که نرخ زاد و ولد در آفریقا به سرعت در حال کاهش است.


در کنفرانس‌ها و جلسات کابینه در سراسر قاره، سیاستمداران و سیاست‌گذاران درباره نحوه آموزش، استخدام، اسکان و تغذیه جمعیتی که سازمان ملل انتظار دارد، نگران هستند. در سرتاسر جهان ثروتمند، دوستداران محیط زیست از تأثیر 2 میلیارد نفر اضافی بر آب و هوا و سیاره زمین می ترسند. با این حال، تعداد کمی از داده‌های جدید متوجه شده‌اند که نرخ زاد و ولد در آفریقا بسیار سریع‌تر از حد انتظار در حال کاهش است. اگرچه هنوز رشد زیادی وجود دارد، اما این می‌تواند تأثیر زیادی بر کل جمعیت آفریقا تا سال 2100 داشته باشد.


آخرین پیش بینی های جمعیتی سازمان ملل که در سال گذشته منتشر شد، حاوی تخمین قابل توجه کمتری برای کشورهای جنوب صحرای آفریقا نسبت به یک دهه پیش بود. برای نیجریه که بزرگترین جمعیت آفریقا با حدود 213 میلیون نفر را دارد، سازمان ملل پیش بینی خود را برای سال 2060 بیش از 100 میلیون نفر کاهش داده است (به حدود 429 میلیون نفر). پیش‌بینی می‌شود تا سال 2100 این کشور حدود 550 میلیون نفر جمعیت داشته باشد که بیش از 350 میلیون نفر کمتر از یک دهه پیش است.


آنچه واضح است این است که انتقال از رشد جمعیت بالا به رشد پایین‌تر می‌تواند فواید زیادی به همراه داشته باشد. با کاهش نرخ باروری، زنان و کودکان هر دو شانس بیشتری دارند. کاهش باروری معمولاً به معنای فاصله بیشتر بین تولدها و بارداری های کمتر در نوجوانی است که هر دو به کاهش خطرات برای سلامت مادر کمک می کنند.

کاهش نرخ باروری به این معنی است که تعداد بزرگسالان در سن کار بیشتر از تعداد فرزندان است. در سطح ملی، گروه‌های کوچک‌تر می‌توانند به دولت‌ها اجازه دهند برای هر کودک بیشتر هزینه کنند.


کاهش نرخ باروری اقتصاددانان را نیز هیجان زده می کند زیرا هم سهم سن کار جمعیت و هم تعداد زنان در نیروی کار را افزایش می دهد. افراد بیشتری که کار می کنند باید رفاه را افزایش دهند. هرچه نرخ باروری سریعتر کاهش یابد، تأثیر آن بیشتر است.


به گزارش فولاد ایران، اعداد باروری زمانی که در برابر درام انتخابات، درگیری ها و سرگردانی اقتصادی قرار می گیرند کسل کننده به نظر می رسند. با این حال، بزرگترین داستان آینده آفریقا ممکن است بی سر و صدا در حال آشکار شدن باشد.


منبع: اکونومیست

۲۱ فروردین ۱۴۰۲ ۱۴:۰۳
تعداد بازدید : ۶۵۹
کد خبر : ۶۵,۱۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید