به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هشدار رئیس بانک مرکزی اروپا در مورد شکاف بین آمریکا و چین

پایگاه خبری فولاد ایران - رئیس بانک مرکزی اروپا می گوید تشدید تنش ها به زنجیره های تامین حیاتی ضربه می زند و منجر به افزایش قیمت ها می شود. کریستین لاگارد هشدار داد که شکاف های ژئوپلیتیک ناشی از رقابت بین ایالات متحده و چین می تواند تورم را تا 5 درصد افزایش دهد و موقعیت های پیشرو دلار و یورو را تهدید کند.

به گزارش فولاد ایران، رئیس بانک مرکزی اروپا در سخنرانی روز دوشنبه خود گفت: "با کاهش عرضه جهانی ممکن است شاهد بی ثباتی بیشتری باشیم و با ادامه افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، می‌توانیم شاهد چندقطبی شدن بیشتر باشیم." او گفت که اختلال در زنجیره تامین جهانی به "بخش های حیاتی" مانند صنعت خودروهای الکتریکی ضربه می زند و اشاره کرد که ایالات متحده کاملاً به واردات این مواد حیاتی وابسته است و اروپا نیز برای 98 درصد از مواد کمیاب خود به چین متکی است.


وی با استناد به شواهد از افزایش استفاده از رنمینبی چین یا روپیه هند در تجارت فرامرزی و استفاده از ذخایر بیشتر طلا به عنوان دارایی ذخیره جایگزین، گفت که برخی کشورها همچنین می توانند وابستگی خود را به دلار و یورو کاهش دهند. لاگارد گفت، از آنجایی که کشورهای در حال توسعه تجارت بیشتری با چین دارند که به بزرگترین صادرکننده جهان تبدیل شده است، آنها تمایل دارند ذخایر رنمینبی خود را افزایش دهند.


لاگارد گفت اگر کشورها با هم کار کنند، مانند ایمن سازی زنجیره تامین یا تنوع بخشیدن به تولید انرژی، می توانند دایره ای با فضیلت از نوسانات کمتر، تورم کمتر، سرمایه گذاری بیشتر و رشد بیشتر ایجاد کنند.


منبع: فایننشال تایمز

۲۹ فروردین ۱۴۰۲ ۱۴:۰۷
تعداد بازدید : ۴۱۹
کد خبر : ۶۵,۲۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید