به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چشم انداز بازار انرژی چگونه خواهد بود؟

پایگاه خبری فولاد ایران- ذخایر نفت و گاز در دو سال اخیر با افزایش قیمت گاز طبیعی به دلیل پیچیدگی های زنجیره تامین، اقتصاد قوی و تهاجم روسیه به اوکراین، در حال کاهش بوده اند و حالا ترس از رکود ترمز این کاهش را فشار داده است.


قیمت‌های بالای نفت و گاز در سال گذشته یکی از بزرگ‌ترین عوامل مؤثر در تورم بالا بود. بخش انرژی در سال گذشته بیش از 60 درصد بازدهی داشت که به طور قابل توجهی بهتر از سایر بخش های بازار بود. هیچ بخش دیگری در سال 2022 حتی 5 درصد رشد نکرد.


اخیراً این افزایش ها رو به افول بوده است. بخش انرژی اس اند پی 500 تا کنون در سال جاری حدود 1.4 درصد کاهش داشته است و در روز پنجشنبه جزو ضعیف ترین بخش ها بود. در همین حال، به دلیل نگرانی از افزایش رکود، قیمت نفت 2 دلار در هر بشکه کاهش یافت.


به گزارش
فولاد ایران، رکود اقتصادی تقاضا برای سوخت را تضعیف می کند زیرا مصرف کنندگان مراقب هزینه های خود در پمپ ها هستند.


تحلیلگران مودیز انتظار دارند با سرد شدن بزرگترین اقتصادها در دو سال آینده، رشد تقاضا برای نفت و گاز طبیعی کاهش یابد. این در درآمدهای پنج شرکت برتر منعکس خواهد شد.


اما اقدام غیرمنتظره اوپک پلاس، ائتلاف بین سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و گروهی از کشورهای تولیدکننده نفت غیراوپک از جمله روسیه، مکزیک و قزاقستان نیز برای کاهش بیش از 1.6 میلیون بشکه ای تولید نفت می تواند کاهش قیمت ها و درآمد شرکت نفت را محدود کند.


منبع: CNN

۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۳:۴۹
تعداد بازدید : ۳۸۰
کد خبر : ۶۵,۲۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید