به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تسلط پکن بر تجارت جهانی

پایگاه خبری فولاد ایران- تسلط پکن بر تجارت جهانی، قطع کردن آن از زنجیره تامین جهانی را به یک کار دشوار تبدیل خواهد کرد. یکی از بزرگترین گروه‌های حمل و نقل کانتینری جهان اعلام کرد، شرکت‌ها در حال گسترش تولید خود در خارج از چین هستند تا خطر افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی را کاهش دهند، اما تسلط این کشور در تجارت جهانی، قطع آن را از زنجیره‌های عرضه جهانی غیرممکن می‌کند.


مایکل فیتزجرالد، معاون مدیر مالی شرکت Orient Overseas Container Line، می گوید: "نقش چین در تامین زنجیره تامین به این معنی است که به راحتی می توان در تأثیر آن در تجارت جهانی بیش از حد اغراق کرد. او در این ماه به فایننشال تایمز با اشاره به استراتژی شرکت‌ها برای انتقال یا گسترش تولید به خارج از چین در بحبوحه تنش‌ها بین پکن و واشنگتن، گفت فراموش نکنید که مقیاس مطلق چین به قدری بزرگ است که حتی اگر ویتنام رشد بیشتر و چین رشد کندتر داشته باشد، باز هم چین سهم بزرگی از زنجیره تامین است.


اپل، سامسونگ، سونی و آدیداس از جمله شرکت‌های چندملیتی هستند که در چند سال گذشته تولید خود را از چین به جنوب شرق آسیا تغییر داده‌اند، در حالی که زیمنس نیز به دنبال سرمایه‌گذاری در منطقه برای کاهش ریسک‌های زنجیره تامین بوده است. در حالی که فیتزجرالد اذعان داشت که شرکت‌ها تعدیل‌هایی را انجام داده‌اند و برخی از تولیدات خود را به دلیل کاهش هزینه‌های نیروی کار و مدیریت ریسک به خارج از چین منتقل کرده‌اند، مشخص نیست که بتوانند همانند تولید در چین، تولید داشته باشند.


به گزارش
فولاد ایران، اظهارات فیتزجرالد پس از آن بیان شد که سهم حجم واردات کانتینر آمریکا از چین 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به حدود 32 درصد رسید، در حالی که سهم واردات از هند و تایلند به 5 و 32 درصد رسید. OOCL گفت که در حال تنوع بخشیدن به رشد در مسیرهای حمل و نقل و گسترش در کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله ویتنام است. فیتزجرالد گفت، "ما در سال‌های اخیر در بازارهای نوظهور (آفریقا و آمریکای لاتین) رشد زیادی داشته‌ایم، اما آمریکا و چین هنوز یک بازار بزرگ هستند."


منبع: فایننشال تایمز

۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۱۱
تعداد بازدید : ۴۲۹
کد خبر : ۶۵,۲۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید