به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اقتصاد جهانی در یک نگاه

پایگاه خبری فولاد ایران- شاخص کلیدی نرخ تورم در ایالات متحده و فشارهای قیمتی مداوم، انگیزه افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو در هفته آینده را تقویت کرد.


ایالات متحده
به گزارش فولاد ایران، شاخص هزینه مصرف شخصی به استثنای غذا و انرژی، معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم اساسی، در ماه مارس نسبت به ماه قبل 0.3 درصد و نسبت به سال قبل 4.6 درصد افزایش یافت.
رشد اقتصادی در سه ماهه اول بیش از حد انتظار کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاری ضعیف تجاری و عقب‌نشینی موجودی‌ها باعث کاهش مصرف شد.


اروپا
اروپا در تلاش برای مهار رشد قیمت مصرف‌کننده و رسیدن به هدف 2 درصدی ممکن است مجبور باشد کارهای بیشتری انجام دهد. منطقه یورو با رشد در آغاز سال 2023 از رکود زمستانی فرار کرد. بحث در مورد اینکه بانک مرکزی اروپا در آینده چقدر افزایش نرخ بهره را انتخاب خواهد کرد، در جریان است.


آسیا
اقتصاد چین در ماه آوریل به رشد خود ادامه داده است، اگرچه قدرت بهبود در میان یک محیط نامشخص جهانی و بیکاری نسبتاً بالا قرار دارد. اقتصاد تایوان پس از کوچک شدن با سریع‌ترین سرعت از زمان بحران مالی جهانی، وارد رکود شد. تورم اصلی سنگاپور، معیاری کلیدی که توسط بانک مرکزی ردیابی می‌شود، برای اولین بار از ماه اکتبر کاهش یافت، تا سیاست‌گذاران توقف انقباضات پولی به منظور حمایت از اقتصاد، را کاهش بدهند.


بازارهای نوظهور
تورم سالانه برزیل در اوایل آوریل کاهش یافت و به پایین‌ترین میزان از زمان شیوع همه‌گیری در سال 2020 رسید و فشار بر بانک مرکزی را تشدید کرد تا سیاست‌های پولی را کاهش دهد و اقتصاد را تحریک کند. لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور این کشور در واکنش به کاهش رشد، از بانک مرکزی تقاضا کرده است که نرخ‌های بهره را کاهش دهد تا از سقوط برزیل به رکود و ایجاد درد بیشتر برای مصرف‌کنندگان جلوگیری کند.
در سراسر اروپای شرقی، خسارات مالی جنگ 14 ماهه ولادیمیر پوتین علیه اوکراین در حال افزایش است.


جهان
بانک مرکزی ژاپن دستورالعمل خود را در مورد سطوح نرخ بهره در آینده لغو کرد و در عین حال اقدامات محرک اصلی خود را بدون تغییر نگه داشت. در حالی که مقامات روسیه، اوکراین، مجارستان و ترکیه نرخ بهره را ثابت نگه داشتند، بلاروس آن را کاهش داد.


منبع: بلومبرگ

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۲۶
تعداد بازدید : ۳۸۶
کد خبر : ۶۵,۳۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید