به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آیا روسیه واقعاً تولید نفت را کاهش داده است؟

پایگاه خبری فولاد ایران- اوایل سال جاری، روسیه اعلام کرد که در واکنش به تحریم‌های غرب و به عنوان بخشی از تلاش‌های اوپک پلاس برای افزایش قیمت‌های بین‌المللی نفت، میزان تولید نفت خود را نیم میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد.


با این حال، داده‌های صادراتی از این کشور باعث سردرگمی می‌شود. بر اساس این داده‌ها، روسیه به اندازه قبل نفت تولید می‌کند. بر اساس گزارش بلومبرگ، تعداد چاه های نفت خام در روسیه در ماه مارس به 18.1 درصد افزایش یافت و این نشان می‌دهد که تولیدکنندگان روسی واقعاً تولید خود را کاهش نمی‌دهند و در واقع، آنها حتی به سطح قبل از حمله به اوکراین بازگشتند.


به گزارش
فولاد ایران، به نظر می رسد فضایی برای این که روسیه بتواند کمتر تولید کند اما بیشتر صادر کند وجود ندارد، شاید به این دلیل که تقاضای محلی و ظرفیت ذخیره سازی آن برای انجام این کار نامشخص است. بلومبرگ خاطرنشان می‌کند که پالایشگاه‌های روسیه در حال حاضر در فصل تعمیر و نگهداری هستند، که به معنای کاهش تقاضای داخلی برای نفت خام است. برخی معتقدند روسیه بیشتر از آنچه رسما فاش شده است در صنعت نفت خود آسیب می بیند و به سادگی در مورد آن صحبت نمی کند.


با این حال، بلومبرگ این هفته گزارش داد که درآمدهای نفتی در حال افزایش است. با چنین داده‌های متنوعی که از خارج از روسیه به دست می‌آید، واقعاً دشوار است تخمین بزنیم که آیا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان تولید خود را به میزان نیم میلیون بشکه در روز کاهش داده است یا خیر.


منبع: Oilprice

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۴۷
تعداد بازدید : ۳۱۶
کد خبر : ۶۵,۴۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید