به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اصلاحیه چهاردهم در مورد محدودیت بدهی امریکا چه می گوید؟

پایگاه خبری فولاد ایران- کنگره ایالات متحده از هم پاشیده شده و فرصت برای افزایش سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری دولت فدرال به پایان رسیده است. وزارت خزانه داری هشدار داده است که ممکن است تا اول ژوئن قادر به پرداخت صورت حساب های خود نباشد. برخی از کارشناسان حقوقی می گویند اگر کنگره نتواند اقدامی کند، بایدن گزینه دیگری برای جلوگیری از بحران دارد: متمم چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده را استناد کند تا اطمینان حاصل شود که ایالات متحده می تواند به پرداخت صورتحساب های خود ادامه دهد.


بخش چهارم اصلاحیه که پس از جنگ داخلی ۱۸۶۱-۱۸۶۵ به تصویب رسید، بیان می‌کند که «اعتبار بدهی عمومی ایالات متحده نباید مورد تردید قرار گیرد». اما این بند تا حد زیادی توسط دادگاه ها مورد توجه قرار نگرفته است.


برخی از کارشناسان پیشنهاد کرده‌اند که اگر کنگره اقدامی نکند، بایدن می‌تواند برای افزایش سقف بدهی خود به این اصلاحیه استناد کند. این تقریباً به طور قطع منجر به کشمکش های حقوقی طولانی مدت می شود که می تواند بازارهای مالی را آشفته کند.


کاخ سفید و دیگر مقامات دولت این احتمال را بررسی کرده‌اند، اما بسیاری آن را به‌عنوان آخرین راه‌حلی که بعید است در یک چالش دادگاه جان سالم به در ببرد، رد کرده‌اند.


بایدن و جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های ارشد کنگره آمریکا روز سه‌شنبه هفته آینده برای پایان دادن به بن‌بست سه ماهه بر سر سقف بدهی فدرال و جلوگیری از نکول فلج‌کننده قبل از پایان ماه، نشست برگزار می کنند. بایدن از قانون‌گذاران می‌خواهد تا سقف استقراض تحمیلی دولت فدرال را بدون قید و شرط افزایش دهند و کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان جمهوری‌خواه، می‌گوید هیئت او هیچ توافقی را که هزینه‌ها را کاهش نمی‌دهد برای رسیدگی به کسری بودجه رو به رشد کشور تصویب نخواهد کرد.


به گزارش
فولاد ایران، بایدن در پاسخ به این سوال که آیا از استناد به این اصلاحیه حمایت می‌کند، گفت که «هنوز به آن نرسیده است»، اما علناً احتمال روی آوردن به این اصلاحیه را به‌عنوان آخرین راه حل، رد نکرده است.


منبع: نیوزویک

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۲۷
تعداد بازدید : ۳۵۳
کد خبر : ۶۵,۴۴۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید