به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

روند متفاوت افزایش سقف بدهی امریکا

پایگاه خبری فولاد ایرانایالات متحده با یک آشفتگی مالی بیهوده و خودساخته مواجه است که می تواند اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار دهد. جانت یلن، وزیر خزانه داری، در 19 ژانویه، اعلام کرد که ایالات متحده به سقف بدهی خودسرانه خود رسیده است و به نیاز بر افزایش آن تاکید کرد.


تاکنون بازارهای مالی آرام بوده اند، زیرا همیشه یک تصمیم لحظه آخری برای برداشتن سقف بدهی در کار بوده است. اما اکنون این مسئله با چالش هایی همراه شده است. گروه کوچکی از تندروهای جمهوری خواه اظهار می کنند که اندازه بدهی ملی بیش از ایمان و اعتبار کامل دولت مهم است. مجلس نمایندگان آنقدر تقسیم شده است که ممکن است کشور را به گروگان بگیرند. بازار خزانه داری ایالات متحده عمیق ترین و نقدشونده ترین بازار در جهان است. اوراق بهادار دولتی ایالات متحده اساساً بدون ریسک در نظر گرفته می شود. اعطای وام در سراسر جهان بر اساس اوراق خزانه است که بر ارزش پول نیز تأثیر می گذارد.


نکول آمریکا بازارهای جهانی را متلاطم خواهد کرد. این باور در بازار وجود دارد که اگر ایالات متحده دیگر نتواند وام بگیرد، حداقل پرداخت به دارندگان اوراق قرضه را بر سایر تعهدات ترجیح می دهد. از نظر فنی این باید امکان پذیر باشد، اما هم خزانه داری و هم فدرال رزرو تردید دارند که می تواند اجرا شود. انبوهی از دعواها وجود خواهد داشت و فضای سیاسی سمی است.


اگر دولت نتواند وام بگیرد، برنامه هایی که توسط خزانه داری در سال 2011 تهیه شده است، دولت را وادار می کند تا پرداخت سایر تعهدات را تا زمانی که پول نقد کافی برای پوشش قبوض یک روز کامل داشته باشد، به تاخیر بیاندازد. این به عنوان معوقات در دفاتر دولتی ثبت می شود، چیزی که اغلب در بازارهای نوظهور دیده می شود.

حتی بدون نکول در اوراق خزانه، بازارها ممکن است تصمیم بگیرند که عدم انجام هر گونه تعهد پرداخت به نوعی نکول محسوب می شود که باعث سقوط مالی جهانی می شود.


به گزارش فولاد ایران، اگر سقف بدهی محدود شود، هزینه‌های وام‌گیری بسیار بیشتر می‌شود و باعث جابه‌جایی در بازارهایی با نقدینگی ناچیز می‌شود و مداخله فدرال‌رزرو را ضروری می‌سازد. فدرال رزرو می تواند به طور موقت تسهیلات کمی را از سر بگیرد و اوراق خزانه بخرد، همانطور که بانک انگلستان در سپتامبر گذشته هنگامی که بازده اوراق قرضه دولتی بریتانیا افزایش یافت، این کار را کرد. اگر پیش‌فرض نرخ‌های کوتاه‌مدت را بالا ببرد، فدرال رزرو می‌تواند تسهیلات بازپرداخت دائمی خود را گسترش دهد.

اگر تقاضا برای اوراق بهادار دولتی بدون بدهی، بازدهی آنها را خیلی پایین بیاورد، فدرال رزرو می‌تواند از طریق بازپرداخت‌های معکوس، اوراق خزانه‌داری را به بازار قرض دهد.


بانک مرکزی می‌تواند اوراق خزانه‌داری نکول‌شده را به‌عنوان وثیقه بپذیرد یا آنها را بخرد، گزینه‌ای که جی پاول در کنفرانس تلفنی فدرال رزرو در سال 2013 آن را «نفرت‌انگیز» نامید. بالا بردن اوراق بهادار معوق با شکایت‌های قانونی مواجه می‌شود و می‌تواند تورم را در زمانی که هنوز خیلی بالا است افزایش دهد.


در عین حال، نقض سقف بدهی هزینه های دولت را کاهش می دهد، زیرا دفتر بودجه کنگره تخمین می زند که درآمد مالیاتی تنها 80 درصد از نیازهای هزینه های ایالات متحده را فراتر از پرداخت بهره تامین می کند. بدون پرداخت‌های دولتی، برخی از خانوارها و مشاغل قادر به پرداخت صورت‌حساب‌های خود نخواهند بود، که رشد اقتصادی را در زمانی که اقتصاد به رکود نزدیک می‌شود، کاهش می‌دهد. پیامدهای بلندمدت نقض سقف بدهی زیانبارترین است. نکول همچنین می تواند برخی از کشورها را وادار کند تا با خرید اوراق خزانه کمتر و افزودن سایر ارزها به ذخایر ارزی، از سرمایه گذاری های دلاری خود جلوگیری کنند. آن سیاستمدارانی که تهدید به ورشکستگی می کنند باید فورا خواسته های خود را کنار بگذارند. حماقت آنها منجر به فاجعه خواهد شد.


منبع: فایننشال تایمز

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۵۸
تعداد بازدید : ۴۷۴
کد خبر : ۶۴,۵۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید