به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

محموله های نفت خام روسیه در بالاترین حد از اوایل سال 2022

پایگاه خبری فولاد ایران- داده‌های ردیابی نفت‌کش‌ها نشان می دهد صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در چهار هفته منتهی به 5 می به بالاترین حد خود یعنی 3.55 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان صادرات حداقل از اوایل سال 2022 است.


بر اساس داده‌های گزارش شده، محموله‌های نفت خام روسیه در چهار هفته گذشته، علی‌رغم اصرار روسیه مبنی بر کاهش تولید نفت به میزان 500 هزار بشکه در روز و حتی بیشتر، همچنان افزایش یافته است.


روسیه در ماه فوریه هشدار داد که به دلیل ممنوعیت واردات اتحادیه اروپا و محدودیت قیمت نفت خام و محصولات نفتی، تولید نفت خام خود را 500 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد. در ابتدا، روسیه گفت که این کاهش تولید تا ماه مارس اعمال خواهد شد. اما الکساندر نواک، معاون نخست وزیر، در پایان ماه مارس اعلام کرد که کاهش ها تمدید خواهد شد.


به گزارش
فولاد ایران، این کاهش 500000 بشکه در روز اکنون تا پایان سال 2023 ادامه خواهد داشت، اما داده های صادرات نفت خام در هفته های اخیر هیچ کاهشی را نشان نمی دهد و برعکس، صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در حال افزایش است.


به‌طور میانگین چهار هفته‌ای، محموله‌های نفت خام روسیه تا 5 می با 180 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 3.63 میلیون بشکه در روز رسید. حجم صادرات به چین و هند در چهار هفته گذشته نیز رکورددار بود.


بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده، میانگین صادرات چهار هفته‌ای نفت خام از روسیه به آسیا و مقصدهای ناشناخته در چهار هفته منتهی به 5 می، در مقایسه با میانگین چهار هفته‌ای دوره منتهی به 28 آوریل، 124 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.


مقاصد اصلی محموله‌های نفت خام روسیه همچنان چین، هند و ترکیه هستند، در حالی که محموله‌هایی که در حال حاضر به عنوان مقاصد نامعلوم در حال حرکت هستند، در نهایت به یکی از این سه کشور ختم می‌شوند.


منبع: Oilprice

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۳:۰۱
تعداد بازدید : ۳۹۲
کد خبر : ۶۵,۴۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید