به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اظهارات یلن در مورد احتمال نیاز به ادغام های بانکی بیشتر

پایگاه خبری فولاد ایران- جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، روز پنجشنبه به مدیران عامل بانک ها گفت که ممکن است پس از یک سری ورشکستگی بانک ها، ادغام های بیشتری لازم باشد.


یلن هفته گذشته در مصاحبه ای در ژاپن گفت که فشارها بر درآمد بانک های منطقه ای ایالات متحده ممکن است منجر به تمرکز بیشتر در این بخش شود و تنظیم کننده ها احتمالاً برای چنین ادغام هایی آماده خواهند بود.


گزارشی که او پیام مشابهی را مستقیماً به مدیران عامل بانک ها داد، در کنار خبرهایی مبنی بر اینکه مذاکرات در مورد سقف بدهی ایالات متحده به بن بست رسیده است، تأثیر قابل توجهی بر بازارها در روز جمعه داشت.


به گزارش فولاد ایران، بازده دو ساله خزانه داری در ابتدا حدود 11 واحد پایه در روز جمعه پس از گزارش کاهش یافت، در حالی که بازدهی 10 ساله معیار حدود پنج واحد پایه کاهش یافت. سهام بانک های منطقه ای نیز با کاهش تا 2.8 درصدی همراه بود.


سایر عوامل مؤثر بر سهام شامل اخباری مبنی بر توقف مذاکرات جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان ایالات متحده و دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن برای افزایش سقف بدهی 31.3 تریلیون دلاری بود. دولت ایالات متحده ممکن است از اول ژوئن برخی از بدهی ها را نکول کند مگر اینکه کنگره به برداشتن سقف بدهی رأی دهد.


منبع: رویترز

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۳:۰۹
تعداد بازدید : ۳۰۰
کد خبر : ۶۵,۵۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید