به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تردید مقامات فدرال رزرو نسبت به تعلیق افزایش نرخ بهره

پایگاه خبری فولاد ایران- این هفته یک هفته شلوغ از تعاملات عمومی برای مقامات ارشد فدرال رزرو بوده است. برخی از مقامات نگرانند که تورم به اندازه کافی سریع کاهش نداشته باشد، که می تواند باعث یازدهمین افزایش متوالی نرخ بهره در هنگام نشست سیاستگذاران در ژوئن شود. مقامات نسبت به وخامت شدید شرایط اعتبار ابراز نگرانی نکردند و برخی گفتند که همچنان آماده توقف افزایش نرخ هستند.


جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز جمعه در گفتگو با بن برنانکی، رئیس سابق بانک مرکزی، گفت: "تاکنون، داده ها از این دیدگاه حمایت می کند که کاهش تورم مدتی طول می کشد." با این حال، وی خاطرنشان کرد که عدم اطمینان در مورد میزان کاهش تقاضا به دلیل شرایط سخت تر اعتبار و اثرات تاخیری افزایش نرخ بهره وجود دارد.


در اوایل این ماه، مقامات فدرال رزرو به اتفاق آرا به افزایش نرخ معیار به میزان یک چهارم در محدوده 5 تا 5.25 درصد رای دادند. فدرال رزرو تهاجمی ترین کمپین افزایش نرخ بهره خود را از دهه 1980 در مارس 2022 برای مبارزه با تورمی که سرسختانه بالا مانده بود، راه اندازی کرد.


اگرچه افزایش قیمت ها در ماه های اخیر کاهش یافته است، اما برخی از مقامات این هفته این سوال را مطرح کرده اند که آیا اقتصاد به سمت تورم 2 درصدی پیش می رود یا خیر.


مبارزه با تورم همچنان اولویت اصلی فدرال رزرو است، حتی پس از اینکه افزایش سریع نرخ ها منجر به سقوط سه بانک در چند ماه گذشته شد. مقامات فدرال رزرو این بخش را همچنان «سالم و انعطاف پذیر» توصیف می کنند و از زمان فروپاشی بانک سیلیکون ولی در ماه مارس و شکست First Republic Bank تنها چند روز قبل از نشست ماه مه فدرال رزرو، دو بار به افزایش نرخ ها رأی داده اند.


اما بی‌ثباتی در بخش بانکی منجر به سخت‌تر شدن شرایط اعتباری شده است، که به گفته اقتصاددانان، اساساً می‌تواند همان نقش افزایش نرخ را با کند کردن سرمایه‌گذاری ایفا کند.


شاخص اصلی شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، یعنی شاخص مخارج مصرف شخصی، در ماه مارس تنها کاهش جزئی را نشان داد که در آن ماه نسبت به سال قبل 4.6 درصد افزایش داشت و نسبت به نرخ رشد 4.7 درصدی که در فوریه ثبت شد، اندکی کاهش یافت. به همین ترتیب، شاخص قیمت مصرف کننده نیز در ماه آوریل تنها کاهش اندکی را در عنوان خود نشان داد.


به گزارش فولاد ایران، بازار کار قوی به هزینه‌های مصرف‌کننده دامن می‌زند و فدرال رزرو تلاش می‌کند با محدود کردن تقاضا، تورم را مهار کند. کارفرمایان در ماه آوریل 253000 شغل ایجاد کردند و میانگین درآمد ساعتی در آن ماه 0.5 درصد افزایش یافت. نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، یکی از اعضای رأی دهنده، روز دوشنبه در کنفرانسی در مینه سوتا گفت: "ما در فدرال رزرو احتمالاً کار بیشتری برای انجام دادن داریم تا بتوانیم تورم را کاهش دهیم. بازار کار هنوز داغ است و ما شاهد نرم شدن چندانی در بازار کار نبوده‌ایم."


منبع: CNN

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۲۲
تعداد بازدید : ۳۶۹
کد خبر : ۶۵,۵۸۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید