به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هشدارهای متفاوت رکود اقتصادی ایالات متحده

پایگاه خبری فولاد ایران- کارشناسان اقتصادی بار دیگر زنگ خطر رکود قریب الوقوع را به صدا در می آورند. آنها می گویند که یک رکود در ایالات متحده در نیمه دوم سال 2023 در راه است. این چارچوب زمانی کمتر از سه هفته دیگر آغاز می شود.


جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان، روز پنجشنبه درباره خطر بزرگ اقتصادی در کمین هشدار داد. سرمایه‌گذار میلیاردر، استن دراکن میلر، این هفته در کنفرانس سرمایه‌گذاری سون، هشدار داد که یک فرود سخت در راه است.


بیش از یک سال است که مدیران، اقتصاددانان، تحلیلگران درباره یک رکود اقتصادی قریب الوقوع هشدار می دهند، در همین حال، اقتصاد در تمام این مدت نسبتاً انعطاف پذیر باقی مانده است.


پل کریستوفر، رئیس استراتژی سرمایه گذاری ولز فارگو، دو دلیل را برای متفاوت بودن این رکود مطرح کرد: نرخ بهره بالاتر و کاهش اعتبار بانکی.


به گزارش
فولاد ایران، فدرال رزرو نرخ‌ها را بالاتر و سریع‌تر از دهه‌های گذشته افزایش داده است و برخی می‌گویند که بحران بانکی منطقه‌ای ایالات متحده یک علامت هشدار اولیه از استرس سیستم مالی است. کارشناسان فدرال رزرو در ماه مارس پیش‌بینی کردند که اثرات اقتصادی بالقوه تحولات اخیر بخش بانکی منجر به رکود خفیفی از اواخر امسال خواهد شد.


ورشکستگی بانک‌ها می‌تواند وام‌گیری را سخت‌تر کند، مصرف را کاهش دهد و بر فعالیت‌های اقتصادی تاثیر بگذارد. گفته می شود تقاضا برای وام اکنون به سطح سال 2008 نزدیک شده است.


نکته نهایی برای بازارها این است که وجود تورم 5 درصد، بسیار بالاتر از هدف تورم 2 درصدی فدرال رزرو است و فدرال رزرو به این زودی نرخ‌های خود را کاهش نمی‌دهد.

شرایط اعتباری به سخت‌تر شدن ادامه خواهد داد و در نتیجه، رکود اقتصادی خواهد بود. طبق نظر تورستن اسلوک، اقتصاددان ارشد در مدیریت جهانی آپولو، ممکن است این رکود عمیق‌تر یا طولانی‌تر از آن چیزی باشد که در حال حاضر انتظار می‌رود.


منبع: CNN

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۵:۳۷
تعداد بازدید : ۳۹۶
کد خبر : ۶۵,۵۰۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید