به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نیاز آفریقا به کمک های بین المللی

پایگاه خبری فولاد ایران- کشورهای آفریقایی با بحران هزینه زندگی، کاهش نقدینگی جهانی و بدتر شدن شوک های اقلیمی مواجه هستند. همه اینها با بار بدهی های ناپایدار تشدید می شود که با کاهش ارزش پول های محلی در برابر دلار و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده، عمیق تر شده است. وزرای دارایی آفریقا اکنون مجبورند بین پرداخت حقوق کارمندان دولت، باز نگه داشتن مدارس و بیمارستان ها و پرداخت بدهی های پرهزینه، انتخاب های غیرممکنی داشته باشند. وضعیت فعلی پیامدهای جدی برای ثبات منطقه و رفاه شهروندان آن دارد. در سال پس از شروع همه‌گیری، 62 میلیون نفر در آفریقا به فقر کشیده شدند و تا پایان سال 2022، تقریباً 18 میلیون نفر دیگر به صفوف آنها پیوستند. تورم مواد غذایی و سوخت به شدت خانواده ها را تحت تاثیر قرار داده است، زیرا هزینه تولید کالاهای اساسی افزایش یافته است.


کشورهای آفریقایی تحت تاثیر شوک هایی قرار گرفته اند که آنها ایجاد نکرده اند، اما در تصمیم گیری های چند جانبه ای که بر آنها تأثیر می گذارد، مشارکت محدودی دارند. مجموعه ای از اجلاس های بین المللی در دو سال گذشته مانند اجلاس سران G20 و G7، نشست های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی می توانست فرصت هایی برای تغییر این پویایی ایجاد کند، اما تا حد زیادی در انجام این کار شکست خورد. هرچند از برخی از ابتکارات استقبال شده است.


به گزارش فولاد ایران، اعضای بانک جهانی موافقت کرده اند که ترازنامه بانک را به طور موثرتری برای وام دادن وجوه بیشتر به این منطقه به کار گیرند. اما چنین تعهداتی در مقایسه با نیاز کنونی که به بیش از 1 تریلیون دلار در سال برای رفع فقر و کمک به ایجاد سیستم های انرژی پاک، کم رنگ است. کشورهای آفریقایی شاهد برداشتن گام‌های بی‌سابقه غرب برای حمایت از بانک‌های اوکراین و همچنین تقویت اقتصاد خود بوده‌اند.


سهامداران و مدیریت بانک جهانی باید یک برنامه اقدام برای سه برابر کردن کمک های مالی و وام ها به کشورهای کم درآمد و متوسط ارائه دهند. فرآیندهای موثر، به موقع و شفاف برای تجدید ساختار بدهی هستند. چارچوب مشترک G20 برای بهبود بدهی برای انجام این کار طراحی شده است، اما در دو سال پس از تأسیس، هیچ تغییر ساختاری برای زامبیا و اتیوپی صورت نگرفته است.


این چارچوب نیاز به اصلاحات دارد و تنها در این صورت است که کشورها می توانند به جای گیرکردن در چرخه بازپرداخت، شروع به بازسازی کنند. اگر جهان می‌خواهد از یک دهه از دست رفته برای آفریقا جلوگیری کند، سال 2023 باید سال اقدام باشد.


منبع: فایننشال تایمز

۲ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۱۰
تعداد بازدید : ۳۴۹
کد خبر : ۶۵,۶۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید